Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Tokerier i småskala: Eduard 1/144 Avia B.534!

Inlägg av magnusf »

Tack för vänlig kommentarer och hejarop!

Bild
Tre nästan färdiga propellrar... Träproparna ska få målade spinnrar också (en gul och en blå) och så har de en metallist längs framkanten som skydd i någon mässingsaktig metall.

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Snygga byggen!
Jag tycker att det är pilligt att rigga i 1/48 är nyfiken på hur du ska göra i den där pytte skalan.

Anders E
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag har byggt mindre flygplan!

Bild

Så det så! ;)
Uffe
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Det är väl ändå dekaler det där träet? Eller?
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Anders! Jo, pilligheten funderar jag över dagligen. Eventuellt är det dags imorgon...

Uffe! Erkänner mig besegrad! 1/350?

Björn! Dessvärre inte dekaler, det är målat. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig men det ser faktiskt inte så dumt ut trots allt!

Bild
Spinnrarna och mässingslisten längs framkanten målade! Nu är de kanske nästan snart nästintill halvfärdiga...

Alla tre skroven har fått sig en wash för att få lite djup och detaljkänsla, de sitter på torken för tillfället men imorgon så kommer jag nog inte undan riggningen längre...

Trevlig kväll!

Magnus
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Lycka till imorgon med riggningen. Säg till om du kör livesändning på nätet så kan vi sitta bänkade med popcorn i högsta hugg :-)

Snyggt knåpat!
Tobbe
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Tobbe! Sorry - försökte boka livesändning men alla de skickliga teamen är på Mello...

Ni får alltså hålla till godo med den något redigerade efterhandsversionen av detta äventyr... Hela förra veckan har jag kunnat ducka under ytterligare ett lager mattlack som behöver torka ordentligt men nu finns det inget mer att skylla på.

Bild
Gårdagkvällens jobb: monterat ett gäng tunna trådar av stretchad sprue (från Airfix Lightning F.6 - helt irrelevant information!) som målats med Vallejos German Grey och limmats med snickarlim...

Bild
...och efter försiktig hållftestning så monterades till slut alla tre övervingarna i morse! Återstår bara att trimma ner trådarna till lagom längd, pula in dem i sina förborrade hål i andra änden samt sträcka dem. Det är bara att osv...

Trevlig helg!

Magnus
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Du bist galen! Men snyggt kommer det att bli. Inga etsade vantskruvar???
Stellan Schroeder Englund
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Ack o ve, hade hellre tittat på dej än på mello (vilket jag inte tittade på heller men ändå).

Tjusigt blir det!

/Tobbe
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Ah, trådar:-)

Uffe
Skriv svar