MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2

Inlägg av Henrik R »

Jomen visst! 08 Open närmar sig med stormsteg. Nu får man lägga på ett kol. Nästa projekt kommer att bli en MIG-21 MF från Iraqi airforce. Tycker att målningsalternativet inte är helt olikt det jag gjort här sist, så vi provar göra det helt enkelt. Jag bryter min amerikanska era en stund och gör något kommunistiskt! :-)
Inte kommer den byggas OOB heller. Lite resin och fotoets förgyller denna.

Vi börjar sedevanligt med cockpit!

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 18 feb 2016, 23:00, redigerad totalt 2 gång.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Joakim Hultman »

Härligt! Jag har alltid känt en viss dragning till det irakiska flygvapnet.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Lars Befring »

O.O
undergångsromantik x 1000!
YAY!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av easy_company »

Jag måste säga att jag beundrar din byggtakt för det är inga små kärror du bygger, sen vill jag även säga att du skämmer bort oss med dina otroligt fina byggen Henrik :) Ska bli skoj att följa!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Henrik R »

Man får tacke för kommentarerna! Ja det ska bli kul att bygga denna Irakier!

Hur som så har jag fått lite stuk på cockpiten. Den grymt fräsiga färgen i interiören är ju bara fööör snygg :-)

stoool!
Bild

Bild

Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av magnusf »

Det är tydligen i den här skalan man ska bygga sina 21:or, jag var så sur över stolarna på mina 144:or som såg så tråkiga ut. Det här var betydligt roligare :) ! Hela inredningen är grymt fin!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Henrik R »

Ja det är lite skillnad i skala :) Det är lite synd att det inte fanns en komplett cockpit från WP eller Aires. Det blir lite krispigare då. Det här får duga.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Detta är förstås underbart för en som dyrkar gamla MiG-kärror i allmänhet och tjugoettan i synnerhet. Njuter för fulla muggar och drömmer om att en gång få se en tjugotrea på ditt byggbord. ;-)
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av magnusf »

Den cockpiten behöver du inte be om ursäkt för Henrik! Kul att det gick att trimma originalbitarna från byggsatsen så pass bra (och så får man ju passformen på köpet, fattar inte hur du pallar dessa voltor med Aires gång på gång...)! Men stolen är naturligtvis resin?

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Henrik R »

Björn Fransson skrev:Detta är förstås underbart för en som dyrkar gamla MiG-kärror i allmänhet och tjugoettan i synnerhet. Njuter för fulla muggar och drömmer om att en gång få se en tjugotrea på ditt byggbord. ;-)

Jo, Det blir nog så att det blir ett ryskt år i år. Om jag hittar en MIG-23:a rimligt så kommer jag bygga den. I år kommer jag ju göra även en SU-27 senare.
magnusf skrev:Den cockpiten behöver du inte be om ursäkt för Henrik! Kul att det gick att trimma originalbitarna från byggsatsen så pass bra (och så får man ju passformen på köpet, fattar inte hur du pallar dessa voltor med Aires gång på gång...)! Men stolen är naturligtvis resin?

Hälsningar

Magnus
Jo det är en resinstol från Aires. Jag har heller inget bra svar varför jag kör med eftermarknadsbaljor. Jag antar att det är jakten på detaljer. Men som du säger så är det mycket jobb och man tvivlar ibland både en och två gånger varför man gör det!
Skriv svar