ÄNTLIGEN!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lurifax

ÄNTLIGEN!

Inlägg av Lurifax »

ICM släpper ett set med kvinnliga underkläder på tvättlina. :D

http://www.perthmilitarymodelling.com/n ... s/icm.html

Vän av ordning frågar sig dock om behån är korrekt. Utan att var någon expert på ryska kvinnliga underkläder under 2VK så är jag skeptisk. Dock så kan man ju använda underkläderna till andra typer av dioramor under andra (senare) perioder.

Letandet efter refernecer på näte kan bli kul ... :oops:
holst

CU@C4
Robin Nilsson

Re: ÄNTLIGEN!

Inlägg av Robin Nilsson »

Det finns ett gammalt skämt på nätet:
"The Soviet propaganda ministry ordered 10 million condoms from an American manufacturer, all 16" long and 3" in diameter. The American manufacturer filled the order, sending the merchandise in boxes marked 'medium.'"
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Holst, du kan vara lugn. Setet är helt korrekt för tidpunkten, det kommer ytterligare plagg för att uppdatera för ett klädsträck med datum september 1942 och senare. En tillverkare ska gjuta upp vissa plagg i resin för att möjligöra även Ungern 1956. Vad som inte syns på bilden är etsade detaljer till underkläderna och klädnypor i laseretsad björk.

Dream on!
Stellan Schroeder Englund
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

[quote="Stellan"]Holst, du kan vara lugn. Setet är helt korrekt för tidpunkten, det kommer ytterligare plagg för att uppdatera för ett klädsträck med datum september 1942 och senare. En tillverkare ska gjuta upp vissa plagg i resin för att möjligöra även Ungern 1956. Vad som inte syns på bilden är etsade detaljer till underkläderna och klädnypor i laseretsad björk.

Och Aber släpper "working" hyskor, krokar och andra attiraljer.

Ja det är ingen hejd på hur kul det kan vara i modellvärlden ibland.
holst

CU@C4
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Tycker att det är knepigt med "working" i skala 1/1... dags att plocka fram min Etch-Mate tror jag.
Stellan Schroeder Englund
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Undrar bara vad den manliga officeren skriker om, men uppenbarligen är det något med BH´n som inte passar..

/E
Robin Nilsson

Den kanske inte är upphängd på ett reglementsenligt sätt ....
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Varför alltid detta andra världskrig? Ja, krig överhuvudtaget. Varför inte ett set med tyska turister i Thailand?
Robin Nilsson

AHA! Du menar tyska spioner utklädda till turister som gör en detaljerad kartläggning av terrängen inför en invasion?
Tyska turister/vandrare som kom till Värmland på 50-60-talen hade anmärkningsvärt detaljerade kartor över området med stigar som nätt och jämnt lokalbefolkningen kände till ......
Tyskar är noggranna och planerar i förväg, trust me, jag är 50% düschk
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Robin Nilsson skrev:trust me, jag är 50% düschk
Innebär det att man har string alternativt speedos bara varannan dag? :P
Skriv svar