Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ni är ju för sega att svara, kan ju inte sitta och vänta...
Så jag grisade mer tanken med såna här Tamiya weathering master. Vet inte om jag gillar det, men det ser i alla fall lite dammigt ut. Har en plan för denna tank, men det kommer jag inte avslöja än.
En fin modell och ett snyggt bygge!
Snickarlim = vitt trälim, bra att limma genomskinnliga detaljer med.
Vallejo burkarna ser ut att vara sidenmatt lack, där finns det säkert andra som vet hur och när de ska användas.
Jag brukar alltid lägga på ett lager lack innan jag vädrar för att skydda dekaler och färg. Vet inte om Vallejo lacken passar till det.
Snyggt lackat, Joan! Jag gillar verkligen modeller som är lackade med halvmatt, ger en realistisk känsla. Dessutom så sticker smutsen ut mer på en halvbank yta.
Senast redigerad av SvenYoung den 02 jan 2016, 23:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo