Det här är väl egentligen en typisk "doldiskärra" men tack vara KPs fina 1/72-modell från 70-talet så tror jag att den är rätt välkänd för oss modellbyggare. Mig tilltalar den på samma sätt som Gladiatorn gör det: den är en konstig anakronism med ett ben i vardera första och andra världskriget. En dubbeldäckare med täckt kabin (nåja, inte alla som ni kommer att se nedan) och ganska modernt konstruerad men trots allt en dubbeldäckare...

Eduards artwork. REALLY pulls my strudel som man säger i Österrike...

Sex olika målningsalternativ för de fyra olika maskinerna...

Dekaler, masker och den lilla Eduardbyggbibeln som medföljer...

Plast! Fyra likadana sprues...

...tror man ända tills man tittar noggrannare eller lusläser den nyss nämnda bibeln...

Klarplast! Observera huven till "high-back"-varianten som inte finns med i den här boxningen. Så nu kan den listige modellbyggaren gissa sig till vad som mer är på gång från Eduard...

Ets! Observera att denna är inshoppad separat, finns ingen ets alls med i modellen. Riggningen ser inte sådär himla övertygande ut men kan vara ett alternativ för den som har en oöverstiglig fobi för sådant. Annars kan man läsa sig till lite tips här (tack Pelle!).
Jag kommer att bygga tre av dessa, den fjärde har jag lovat bort till Rickard tillsammans med det ena etsarket.
Hälsningar
Magnus