Ytterligare ett bokslut för 2015

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Ytterligare ett bokslut för 2015

Inlägg av Björn Fransson »

Okej, dags att sammanfatta. Först ut var Art Models MiG-23UB i 1/72, en kamp som till slut resulterade i ett hyfsat ungerskt resultat. Titta inte för nära på vacumhuvens infästning i kroppen, bara.

Bild

Ytterligare en MiG-23, men denna gång en polsk MF från Trumpeter i 1/48. En riktigt trevlig modell och en av mina egna favoriter från i år:

Bild

Sedan årets objektivt sett bästa bygge. Hasegawas J 35J 1/48 med massor av resin och ets.

Bild

En MiG till, RV:s MiG-21MF i 1/72 i slovakisk dress. Inser nu att jag aldrig avslutade den byggtråden. Får fixa det.

Bild

Kinetics Mirage IIIE, ett svordomsfyllt bygge som till slut blev rätt bra. En klassisk seriefavorit:

Bild

Årets udda fågel. Som då inte är en fågel alls, utan en fransos till. En favorit för en cittrafantast och som dessutom tog hem årets mest överraskande pris då den fick brons i klassen civila fordon på C4.

Bild

Till sommaren blev det dags för en gräddvisp: Italeris Wessex i 1/48:

Bild

Ett avslappningsbygge från sensommaren: Italeris Spitfire F.VII, 1/72:

Bild

Till C4:s temaklass byggdes denna Airfix Canberra B(I)8 i 1/72 med vackert hajgap:

Bild

Till C4 blev även denna enorma surdeg, Hasegawas F-35, påbörjad 2009, klar. Min egen favorit från året.

Bild

Efter C4 drog jag direkt igång (och avslutade) Hobbyboss Tunnan i 1/48 (fast egentligen i 1/72 - EDIT: Jag menar förstås 1/52):

Bild

Nästa novemberbygge blev Airfix Folland Gnat T.1 i 1/48. En trevlig liten sak:

Bild

Året avslutades med Hasegawas 1/72-Starfighter i norsk lusekofte:

Bild

Tja, det var det. Totalt tretton stycken, lite färre än normalt. Å andra sidan flera betydligt mer avancerade byggen än de år då jag varit uppe i runt tjugo. Så jag är definitivt nöjd med byggåret och siktar framåt mot ett spännande 2016 där jag kan i alla fall lova att jag ska avsluta min MiG-23BN, Meteoren och den nyss påbörjade Lightningen. Sedan ska jag visst bygga någon slags amfibieford också. :)
'
Senast redigerad av Björn Fransson den 30 dec 2015, 22:22, redigerad totalt 1 gånger.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: Ytterligare ett bokslut för 2015

Inlägg av easy_company »

Otroligt vackra byggen Björn.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Dom ser fantastiska ut!
är särskilt svag för den Danska draken och den Svenska... å Starfigtern å MiG-23orna å.... ähh! alla!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Imponerande samling högkvalitativa modeller det där! De båda Drakarna är så..himla fina att man går i spinn! Tycker Airfix borde ta å göra en Tunna i 48, blir säkert helt korrekt.
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Många och mycket fina! Cittran fann jag särdeles trevlig. :)

Men Tunnan var väl ändå inte 1/72? ;)
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, alla! Ja, det var ett riktigt roligt byggår detta.

Och Tunnan är förstås i 1/52 och inget annat. Det är svårt med alla dessa nya skalor. :-)
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Produktivt helt klart Björn! Dom alla är kalasfina, Den danska draken blir jag häpen av, Sååå grym! Hoppas få se den på Open 2016!
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

En härlig produktion så skit i att det "bara" blev tretton stycken när det i själva verket blev tretton läckra modeller. Om jag hade din byggtakt så skulle jag inte behöva minska min groteska stash...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

För att fjäska lite ytterligare för min favoritnärking (tror inte jag känner några andra så du har ingen anledning att bli stöddig...) så är du faktiskt en stor inspiration både vad gäller kvalitet och kvantitet :-) ! MiGarna är inget man ser byggt så ofta och den polska 23:an kittlar rätt många nerver! Sedan så får ju din F 10-Draken självklart ett gäng gratispoäng från en Skåning...

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Skönheter" allihop i vanlig ordning, Mig 23 :an är såå snygg ! //Lennart
Skriv svar