Tips - småburkar för blandad färg/pigment

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
103driver

Tips - småburkar för blandad färg/pigment

Inlägg av 103driver »

Min kompressor & airbrush är på väg från UK, så jag har så smått börjat förbereda mig för dess ankomst. Sprutlåda, rengöringsburk och lite annat smått o gott. Ofta blandar man ju egna färger eller pigment och då är det bra att kanske spara det som blivit över. Man kanske inte alltid har tomma färgburkar som man kan använda, så jag har ett litet tips på små aluminiumburkar med glaslock. Burkarna är 32 mm i diam, 10 mm höga och 15 mm med lock. Locket sitter tätt på och ramlar definitivt inte av om du skakar burken upp o ner. De säljs ofta i skrin om 20 burkar. Jag har använt mina burkar till lite av varje och inte bara färg. Jag har ett oanvänt skrin kvar, så det passar ju bra... :) Har ingen susning var man kan hitta dom här hemma i Sweden, men jag har sett dem på Ebay lite då och då. Mina fick jag skickade från en polare i USA.

En som säljer just nu på Ebay: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ink:top:en
Så passa på...

Jag har egentligen tusen frågor om airbrush, färger och teknik, men jag ska inte belasta forumet med dessa, utan ska försöka reda ut frågetecknen på nätet.. :)

Lasse

Bild
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Re: Tips - småburkar för blandad färg/pigment

Inlägg av FredrikAlmlöf »

103driver skrev:Jag har egentligen tusen frågor om airbrush, färger och teknik, men jag ska inte belasta forumet med dessa, utan ska försöka reda ut frågetecknen på nätet.. :)

Lasse

Bra tips om burkarna. Man brukar aldrig ha tillräckligt många burkar.

När det gäller frågorna är det väl självklart att du ska ställa dem här. Om du undrar är det säkert tio till som gör det och då gör du ju alla en tjänst om du ställer dina frågor. Delad kunskap är bättre än egen kunskap.

/Fredrik
103driver

Re: Tips - småburkar för blandad färg/pigment

Inlägg av 103driver »

Fördelen med dessa burkar är ju glaslocket. Man ser vad som finns i utan att behöva skriva etiketter eller öppna burken. Sedan kan man enkelt förvara burkarna i skrinet.

Ja, ok, då får jag kanske sätta mig ner och samla alla airbrushfrågor och funderingar. Man vill ju gärna veta på't ungefär vad man sysslar med... :)

Lasse
Skriv svar