Tycker du fått till en riktigt fin modell. Symmetriskt och noggrannt byggt och målat. Ser att du har öga för detaljer och känsla för måttlig vädring och slitage. Hade den inte varit penselmålad hade jag kanske rekommenderat en mattare slutfinish, men jag vet inte om det blir lika bra med pensel som den lite blankare färgen du använt.
Jag skulle gissa att du skulle älska en färgspruta om och när du fick för dig att prova det.
/Daniel
Academy Ju 87 G-2 1:72
Re: Academy Ju 87 G-2 1:72
Fin! Jätteroligt att du bygger Stuka för det ger mig både inspiration och idéer till mitt eget Stuka projekt. Jag bygger alla olika fabrikat (inte versioner) av Stuka i 1:72 som jag hittat. Tänkte avsluta med Airfix nya i 1:72 som ska bli tillgänglig i December. Håller fn på med två riktigt dåliga gjutningar från Idea JU 87 G och MPM JU 87 A1. Lite boxart av de mer ovanliga tillverkarna.

Idea

MPM

Fujimi

Frog

Heller

Matchbox

Hi-Tech model
/Hasse

Idea

MPM

Fujimi

Frog

Heller

Matchbox

Hi-Tech model
/Hasse
-
Åh, Hasse, kan inte du ta med dig den översta Stukan till mötet på lördag så att jag får titta på den? Den koreanska stavningen gör gällande att det är en "Suduka". 

Japp, det är Inga problem. Visst är det en underbar boxart!
/Hasse
/Hasse
Jag har redan en spruta. Det som saknas är en kompressor. Jag undrar om ni har fixat fläktarna hemma när ni målar för att mitt arbetsbord ligger i vardagsrummet…det kommer att bli färg överallt och då kommer jag att bli utkastad av min fru
Hanfeh, vart fan har du hittat alla dessa Junkers???

Hanfeh, vart fan har du hittat alla dessa Junkers???
-
Milan, om du använder akrylfärg till färgsprutan (t.ex. Tamiya) så räcker det med en tidning eller två på bordet som skydd. Det har åtminstone fungerat för mig i sex år intill en vit vägg. 

Stukorna kommer från vännerna i IPMS Stockholm, Hannants, Kingkit och egna stashen. Nu väntar jag bara på Airfix nya. Eventuellt så tar jag med en Tamiya också, men den är en Academy boxning. Dock osäker på dekalarket om det är nytt. Antar att det inte har funnits någon Hasegawa i 1:72 ????
/Hasse
/Hasse