Snabbt närmar sig en av årets höjdpunkter, den stora mässan i Shizuoka.
Flera av er har väl fått mailet från HLJ med saker som ska släppas på mässan, men det är mest Tamiya som sticker.
Kanske inte några överaskningar, och lite väl "säkra kort", men för mig som gillar 1/48 var det ändå kul, och det är trevligt att se att Tamiya håller ångan uppe.
1/48 Sturmovik (kanske lite menlös, i och med att Accurate Miniatures fortfarande går att hitta)
1/35 Elefant (kommer säkerligen att sälja som fasen)
1/48 Matilda (ultrakul för oss som gilla 48-pansar!)
Tittade igenom de andra tillverkarna, men det var inte mycket som stack ut. Inget speciellt i 1/350, och bland bilarna väcktes intresset bara av en Londontaxi i 1/24.
Shizuoka Hobby Show
Re: Shizuoka Hobby Show
Gillade Fine Molds släpp av Type 4 Medium Tank Chi-To i 1/35, den skall det bli. Och kanske någon elefant från stora T 

-
Är det en ny Elefant eller är det Italeris gamla med ny kartong och lite extra tillbehör?
Tveksam till att det skulle vara Italeris. Men visst, risken finns.Robin Nilsson skrev:Är det en ny Elefant eller är det Italeris gamla med ny kartong och lite extra tillbehör?
Jag funderar bara på om inte detta är en reissue. Jag tycker jag känner igen den.MiniStuff skrev:Gillade Fine Molds släpp av Type 4 Medium Tank Chi-To i 1/35, den skall det bli. Och kanske någon elefant från stora T
-
Jag kollade på HLJ-s webplats och det stod All NEw Tooling eller nåt så det verkar väldigt osannolikt att någon skulle påstå att det är nytt och sen använda Italeris gamla ...
-
Ingen ny 1/48 Hawker Tempest i år heller?!
/Aldrig Nöjd
/Aldrig Nöjd
Nä, det är rätt synd, faktiskt. Det finns trots allt en hel del modeller man hade velat se. En bra Tempest i 1/48 är en av dem.Anders_Isaksson skrev:Ingen ny 1/48 Hawker Tempest i år heller?!
/Aldrig Nöjd
Londontaxin finns redan ute hos Revell, samma byggsats.
Själv diggar jag Aoshima, dom kommer ju med en hel drös bilar som jag vill ha. Kul att både dom och Tamiya kommer med Toyotas nya sportbil FT86
Även Hasegawa kommer med en spännande nyhet
http://www.hlj.com/product/HSGFA-03
Dom hade även strumpbyxor i samma skala
Stefan
Själv diggar jag Aoshima, dom kommer ju med en hel drös bilar som jag vill ha. Kul att både dom och Tamiya kommer med Toyotas nya sportbil FT86
Även Hasegawa kommer med en spännande nyhet
http://www.hlj.com/product/HSGFA-03
Dom hade även strumpbyxor i samma skala

Stefan