Mustanger eller lite av det som ligger på det obefintliga byggbordet då och då...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Re: Mustanger eller lite av det som ligger på det obefintliga byggbordet då och då...

Inlägg av bergwall »

Intressant att höra André. Extraarket med kronmärken som jag tryckte till Mustangerna är tryckta av Cartograf och håller en lite annan kvalité än huvudarket (en känd firma som dessvärre gjorde mig besviken). Förutom att det är bättre i kulörer blir även trycket något "krispigare", skarpare kanter om man granskar jobbet under lupp. Nackdelen med Cartograf är att de är lite tjocka, det krävs nästan att man lägger på Sol för att de ska smälta ihop med ytan. Cartograf använder tydligen en helt annan tryckteknik än konventionellt screen-tryck, men fördelarna upplever jag ändå är fler än nackdelarna. Tanklock kan kanske förverkligas, däremot tror jag inte trampmattor etc blir verklighet under min flagga, tryckytan för dekalerna är för dyrbar.

Ex-amerikaner och dominikaner har jag länge varit sugen på, men dessvärre är listan lång. Jag kommer säkert dit någon gång, men jag vet inte när det blir preliminärt, det är så mycket annat som är primärt. (Hö hö hö det är ändå fredag)

Tack för reklamen, det är dessvärre inte min starka sida.

Skriv ett PM eller e-mail med adressen.

Som sagt roligt att så omsorgsfullt byggda modeller.
Andre B.
Namn: Andre

Re: Mustanger eller lite av det som ligger på det obefintliga byggbordet då och då...

Inlägg av Andre B. »

Tack för dina ord Robert,

Förstår att det kostar med tryckyta. Lite svårt med trampmattor med då man nästan måste välja vilken tillverkares modell man skall anpassa dem för. Men du har gjort mer än de flesta redan när det handlar om dekaler. Som "flapsindikatorn" till exempel. Ja, en rödnosad Domincan med hajtänder hade nog kunna skrämma bort en och annan modell ur vitrinet (fast jag skulle gärna själv ha en "Millie G")... *s*

Det där med att måla tanklocken och id-lampor eller använda dekaler är väl mycket av en smaksak. Men känner lite att det skulle lyfta modellen och modellbyggaren då man har ett val. Och en dekal förstör sällan en modell vilket dock en misslyckad droppe färg kan göra.

Du är väl all reklam du kan få. Vågar inte tänka på hur många timmars arbete du har delat med dig av här på forumet för allas glädje när det gäller märkning och målning av modeller/flygplan/individer.

Vänöigast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:
easy_company skrev:
Andre B. skrev:Tack Henrik!
Uppskattat, det är du som fått mig att ta lite tag i de här modellerna igen. Och då särskilt i S 26:an! :)
Saknar Matchbox Mustangen i den här samlingen. Och jo, rädd att det finns ett par, tre mustanger till liggandes någonstans... *s*
Vänligast
André
Ha ha ha, ja jag tvivlar inte Andrè, men kolla upp Tradera så ligger det ute 2 Matchbox Mustanger just nu!
/Henrik Persson
Letade förtvivlat men fann inga... :(
Jag var nyss in på tradera och tittade och dom fanns kvar, om du går in på "hobby" och sedan "plastbyggsatser" och söker på "Matchbox" så kommer dom fram.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Andre B.

Inlägg av Andre B. »

easy_company skrev:
Andre B. skrev:
easy_company skrev: Ha ha ha, ja jag tvivlar inte Andrè, men kolla upp Tradera så ligger det ute 2 Matchbox Mustanger just nu!
/Henrik Persson
Letade förtvivlat men fann inga... :(
Jag var nyss in på tradera och tittade och dom fanns kvar, om du går in på "hobby" och sedan "plastbyggsatser" och söker på "Matchbox" så kommer dom fram.
/Henrik Persson
Nu fann jag dem1
Tack Henrik!
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Andre B.

Inlägg av Andre B. »

Det rör lite på sig...

Bild

Men låt er inte luras av bilden. Huven ligger bara löst på och det saknas ett säte i cockpit (i brist på säerhetsbälten). Proppellern behöver fixas och det finns en hel del smådekaler kvar som skall på plats. Helt otroligt så behövdes varken flaps eller stabbe limmas dit utan de föll bara på plats. Airfix snap tite kit? Sedan skall ju landningställ och antenn dit med, Och avgasrör...

/André

magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Om du inte aktar dig så blir den färdig, rätt vad det är så har den halkat över den officiella klargränsen :-) !

Trevlig kväll!

Magnus
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

En vacker Mustang , kul med F21 märkning också . Här har du lite inspiration till nästa Mustang bygge ;) //Lennart
Bild
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:Det rör lite på sig...

Bild

Men låt er inte luras av bilden. Huven ligger bara löst på och det saknas ett säte i cockpit (i brist på säerhetsbälten). Proppellern behöver fixas och det finns en hel del smådekaler kvar som skall på plats. Helt otroligt så behövdes varken flaps eller stabbe limmas dit utan de föll bara på plats. Airfix snap tite kit? Sedan skall ju landningställ och antenn dit med, Och avgasrör...

/André
Härligt att se, mycket fint bygge!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Andre B.

Inlägg av Andre B. »

Tack för alla orden från er!

Den där Mustangen Lennart var ju ett snyggt bygge med. Det ligger faktiskt en vitmålad äldre airfix utgåva här. Man kanske skulle... ? *s*
Är det ett av dina byggen? Nu får du berätta lite mer om den där maskinen. Är nyfiken!

Vänligast / André

Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Nej det är inte mitt bygge, jag hittade den på denna sida :) Hade planer till en egen P 51:a möjligen. //Lennart
https://www.google.se/search?q=unusual+ ... %20mustang
Skriv svar