Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Otroligt vackra fartyg, bra jobbat Ulf. Jag tycker jobbet med alla dessa "linor" är beundransvärt Har du någon ritning som visar vart alla "linor" ska sitta?
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skit samma hur bilderna är tagna. Det syns vilken mästarklass de håller ändå och jag får ju förmånen att dregla över dom i helgen. Fast bara bildligt talat då... jag lovar.
Tack Henrik och Daniel.
Henrik. Ja, denna gång hade jag faktiskt en ritning där riggen var tydligt utritad. Se sid 1 denna tråd. Sen visade foton att det fanns ytterligare linor, av vilka jag lyckades få med en del.
Oftast handlar det snarare om en kvalificerad gissningslek som bygger på fototolkning och allmänna kunskaper om vilka funktioner riggar har och hur de brukar se ut.