Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Daniel_A skrev:Bra kämpat hittills. Vill man så kan man limma in en bit mässingsstång eller liknande i nosen så kan man sätta dit propellern efteråt. Men det är ju jobb med det också såklart. Jag tycker det är värt besväret.
/Daniel
Tackar Daniel Jag ska absolut fixa en mässingstång tills nästa gång för det tror även jag att det är värt besväret.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Daniel_A skrev:Bra kämpat hittills. Vill man så kan man limma in en bit mässingsstång eller liknande i nosen så kan man sätta dit propellern efteråt. Men det är ju jobb med det också såklart. Jag tycker det är värt besväret.
/Daniel
Tackar Daniel Jag ska absolut fixa en mässingstång tills nästa gång för det tror även jag att det är värt besväret.
/Henrik Persson
Jag brukar ersätta "axeln" med ett plasticard rör av likvärdig dimension. Det ger även lite seghet som gör att propellern inte glider ut. Sedan kan man gör axeln en bra bit längre med vilket får propellern att stanna kvar. Är hålet i nosen för stort för axeln limmar jag fast en tjockare bit plasticard som jag sedan borrar ett hål i för axeln...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
/Daniel
/Henrik Persson
Jag brukar ersätta "axeln" med ett plasticard rör av likvärdig dimension. Det ger även lite seghet som gör att propellern inte glider ut. Sedan kan man gör axeln en bra bit längre med vilket får propellern att stanna kvar. Är hålet i nosen för stort för axeln limmar jag fast en tjockare bit plasticard som jag sedan borrar ett hål i för axeln...
/André
Ska lägga det på minnet Andrè och jag ska även köpa mig en borr som jag länge har behövt.
/Henrik Persson
Det blev ju riktigt skoj att måla nu när jag fick tillgång till min airbrush igen Bygget går sakta men säkert framåt och min Mustang har nu börjat få sin rätta färg på sig, färgen ska få torka en stund nu innan jag vänder på planet och färgar det sista på överdelen. Med tipset jag fick med stav där propellern sitter så hade jag kunnat färga allt i en vända och sparat ett moment men det får jag göra nästa gång jag ska färga och bygga ett flygplan. Och som synes så har även fästena till de två bomberna kommit på plats.
/Henrik Persson
Är du säker på att fästena för bomberna ska sitta där?!?
Det ser ut som att bomberna kommer att krocka med landningsstället, men det kanske bara är vinkeln på bilden.
Gabriel skrev:Är du säker på att fästena för bomberna ska sitta där?!?
Det ser ut som att bomberna kommer att krocka med landningsstället, men det kanske bara är vinkeln på bilden.
/Gabriel
Du räddade mig nu Gabriel med dina hökögon, du har så rätt. Jag måste flytta fästena bakåt för jag kollade med bomberna och då stack dom ut lite för mycket där landningsstället är . Tackar!
PS: Airfix lurade mig, jag satte fästena i deras markeringar (hål) där dessa skulle sitta.....
/Henrik Persson
easy_company skrev:
Du räddade mig nu Gabriel med dina hökögon, du har så rätt. Jag måste flytta fästena bakåt för jag kollade med bomberna och då stack dom ut lite för mycket där landningsstället är . Tackar!
Jag tror snarare att de skall flyttas ut mot vingspetsarna istället. Bomberna bör sitta under kulsprutorna: