På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Glad i hågen så hade jag köpt en BEA HAWK i 1:72 för att göra en Svensk What If
Märkte direkt att gjutstammarna var otroligt tjocka och svårt att få loss bitarna utan att förstöra delarna
Och när jag väl fått loss bitarna så passar bitarna så där och vissa fick jag slipa för få fast dom
speciellt ryggåsen och vingarna
nej det var sista gången jag köpte en Airfix modell någonsin
Uppskjut ej till morgon
vad du kan skjuta ner idag
Nåja. Jag kan bara säga: Hellre tjocka inloppstappar än massor av sjunkmärken som på t ex Italeri. Dessutom är Airfix knappast ensamma, de tjockaste jag har varit med om satt inte på en Airfix utan på en Trumpeter. Där kan man snacka om slipbehov!
För den som väljer modeller efter inloppstapparnas storlek kan jag varmt rekommendera Matchbox. De var helt överlägsna på detta, t o m bättre än Tamiya - i synnerhet med tanke på deras ålder. Å andra sidan har de ju vissa andra nackdelar.
Senast redigerad av Björn Fransson den 15 apr 2012, 13:24, redigerad totalt 1 gånger.
Airfix har sina nackdelar men inga större problem har jag stött på hittills.
För närvarande är jag inne på Academy och nosar. Riktigt nöjd än så länge! =)
Vi ses i siktet!
/ VagnC
"All evil needs to prevail is for good men to step aside"