Art In Miniature 5-6 september Mölndal

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Öken-Erik

Re: Art In Miniature 5-6 september Mölndal

Inlägg av Öken-Erik »

Tack för en trevlig helg!

Öken-Erik

CU@C4

www.c4-open.se
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Vem bygggde den snygga franska DC-3:an från indokina? Det skule vara roligt att få veta bakgrunden tillden modellen och varifrån dekalerna kommer. Har alltid haft ett intresse för händelserna i Indokina och Dien...

Var rätt kul med att se de två J 21:orna. Helt klart så finns det rätt mycket olika uppfattningar om vad flygvapengrönt är... *s*

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Tack allihopa för ett väldigt trevlig tillställning och helg. Den guidade visningen på Aeroseum var väldig trevlig också.

Angående J21:orna så använde Erik G de färger som hänvisas i byggbeskrivningen. Själv använde jag den svenska gröna färg som Jens Lindell fixade via Xtracolor, den ljusades upp med Blue Angels gul för att inte bli för mörk på modellen. Undersidan ska vara blågrå med mer dragning mot grått. där hittade jag Xtracolors Mirage 2000 blågrå färg, finns i två kulörer med mer eller mindre blått, som jag tycker är klockren rätt ur burken. Vad som är rätt tänker jag inte lägga mej i, det finns andra som kan prata om det medan jag bygger nästa modell ;)

/Tobbe
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Tja, med tanke på belysningen nere i utställningslokalen så skulle jag nog ljusat upp tamiyafärgen lite ändå - sen har jag ingen tillgång till en egen J 21 att kolla på, så jag skulle nog lita mer på Tobias. Men jag är nöjd och glad med min i alla fall...
Magnus Billestedt
Namn: F 9 Magnus
Kontakt:

Inlägg av Magnus Billestedt »

Var det ingen som tog kort på J 11:an man kunde se en skymt av !
Uppskjut ej till morgon
vad du kan skjuta ner idag
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Jag har uppdaterat med bilder på alla pristagarmodeller....sheisse mycket bilder!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Coolt! Det var mycket trevligt värre! Kul och prata med dig igen Janne trots att stunderna vart korta. Gillade din färgsättning på Viggen skarpt! klart "spot on" om man säger så. Bra mycket ballare live än på bild, hatten av!

Tack för en trevlig tillställning alla inblandade!
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Tobbe skrev:Tack allihopa för ett väldigt trevlig tillställning och helg. Den guidade visningen på Aeroseum var väldig trevlig också.

Angående J21:orna så använde Erik G de färger som hänvisas i byggbeskrivningen. Själv använde jag den svenska gröna färg som Jens Lindell fixade via Xtracolor, den ljusades upp med Blue Angels gul för att inte bli för mörk på modellen. Undersidan ska vara blågrå med mer dragning mot grått. där hittade jag Xtracolors Mirage 2000 blågrå färg, finns i två kulörer med mer eller mindre blått, som jag tycker är klockren rätt ur burken. Vad som är rätt tänker jag inte lägga mej i, det finns andra som kan prata om det medan jag bygger nästa modell ;)

/Tobbe
Vilken av J21:orna var målad med den gröna färg Jens fixade - den mörka eller ljusa?
/ André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Jonas

Inlägg av Jonas »

Tackar för den trevliga tillställningen!
Det är jag som är skyldig för DC3.an eller Dakota Mk III som det står på Italeris beskrivning, Italeri no 1338, har fyra olika målnings alternativ Brittisk, Amerikansk, Fransk och Italiensk. Den franska Armée de'air, GT2/62 "France Comtè; Bac Mai Indochina 1954 (Beskrivningen säger 1945 vilket jag tror är fel).Bac Mai var en av flygplatserna man flög ifrån under slaget om Dien Bien Phu under försöken att underhålla den omringade garnisonen. Modellens plast kan var Esci. Modellen är målades först svart och sedan maskad och därefter målad med Alclad, ett bygge rakt ur lådan kan man säga.
Med vänliga hälsningar
Jonas
/ Jonas Nyström
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Magnus Billestedt skrev:Var det ingen som tog kort på J 11:an man kunde se en skymt av !
Jag tog kort av två olika J 11 och har slängt dom i "hinken": http://s456.photobucket.com/user/Orsobe ... t=9&page=1
Skriv svar