På byggbordet: BTR-50PK

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

På byggbordet: BTR-50PK

Inlägg av TomasJ »

Hej på er
Det var längesedan jag postade något på forumen men nu har färgångorna lättat efter en stor målningsomgång så här kommer resultatet i några poster.

Jag börjar som jag slutade sist, med en pansarbandvagn i arabiskt kammo. Detta är Trumpeters BTR-50PK kompletterad med frulleband och en antenn.
Den är kanske inte så fager att titta på med sitt containerlika utseende, men den hade det för att kunna behålla lite sjöegenskaper, amfibiefordon som den var. Min vana trogen, målad med Gunze/Tamiya och vädrad med oljefärger.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det ser kanske lite komiskt ut med en båtshake (på bandhyllan) på ett ökenfordon men det bjuder jag på... :lol:

/Tomas
Hjo Traktor Zavod