Hasegawa S 35E

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Hasegawa S 35E

Inlägg av Björn Fransson »

För er som inte sett den, men som är nyfikna på innehållet:

http://www.1999.co.jp/eng/10331685

Positivt att de ger ut den igen, Silverdrakarna är snygga och snyggast är fotospanaren. Negativt att de inte orkat ända fram, märkningen saknar Hugg Här-cirklarna och det felaktiga Fara-märket från förra utgåvan hänger med fortfarande. Dessutom kan man tycka att de borde orkat skicka med en korrekt instrumentpanel - åtminstone en korrekt dekal! Men icke! Hela instrumenteringen är fortfarande samma som jaktversionen.

Lite märkligt att de skickar med en hög dekaler för kamouflerade 35:or, nya Hugg Här, klämvarningar runt luftbromsarna etc, som inte användes på dessa och som - helt korrekt - heller inte finns med på instruktionerna. De bara finns där på arket, utan motivering.

(Se bild här: http://www.1999.co.jp/itbig33/10331685n3.jpg)
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av TuveB »

Det har i vissa utländska handlares annonser antytts att plasten skulle vara kromad (!!!!!!!!!!) tack och lov verkar det vara fel!
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av Fenix »

Vad är fel med Fara märket? För mina ögon ser det ut som det gamla fara märket.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av Björn B »

I mina ögon ser det hoptryckt och platt ut. Det känns som det borde vara 25-30% högre
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av bergwall »

Förmodligen ganska dryg och möjligen onödig kommentar av mig men det känns ju bra att man har lärt sig något.

Bild

Jag har inte kollat storlekarna. Fara-märket fanns i två storlekar, jag tror det större var c:a 240 x130. Vet inte om båda användes på Draken.

//Robert
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av Björn Fransson »

Fara-märket är för platt, precis som Björn skriver. Dessutom är jag rätt säker på att det var röd text på hela (inte svart), det har det i alla fall varit på alla andra 35:or jag sett. Och siffrorna på fenan är som Robert påpekar för feta. Däremot finns - som tur är - det gamla Trampa ej här-märket med. Dessutom är det fel typsnitt på serienumret, men det är kanske överkurs. Men strunt samma, jag kommer att köpa den ändå. :-)
Paramedic
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 dec 2012, 22:22
Namn: Tobias
Ort: Stockholm

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av Paramedic »

Trevligt att de släpper spanings-Draken igen - kommer garanterat att plocka upp minst en.. :)

Är det exakt samma plast som i föregående S35E? Eller skiljer något? Fick man bägge huvarna i den föregående?
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av Björn Fransson »

Paramedic skrev:
Är det exakt samma plast som i föregående S35E? Eller skiljer något? Fick man bägge huvarna i den föregående?
Ja och nej. Det är samma plast för den svenska spanaren, så den gamla huven fanns med även där. Däremot fanns även delar för en RF-35 med i förra utgåvan och de är inte med den här gången.
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Hasegawa S 35E

Inlägg av Andre B. »

Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar