Så var den färdig!

Denna Whippet, med namnet "Sfinx", ingick i baron Pjotr Wrangels styrkor som slogs i sydvästra Ryssland 1920, innan de vita tvingades evakuera via Svarta Havet. "Sfinx" gick förlorad och erövrades av Röda Armén utanför Kakhovka.

Först duttade jag på lite lite oljefärg, "Buff", i spridda skurar på plana ytor, för att sedan stryka av nästan allt med en pensel blött i Humbrols thinner. Försöket syftar till att simulera smuts och damm som runnit av fordonet när det regnat.
Svart wash, MIG-pigment och MIGs "Grease effect" utgör pricken över i:t.

Jag ser nu att leran förmodligen är lite för jämn inne mellan banden. Oh well.
Det var alltså första steget i min 20-talskavalkad! Härnäst fortsätter det krigiska 20-talet med ett annat fordon från ryska inbördeskriget:

En kitbash mellan Extratech och Reviresco för att få fram en förhoppningsvis ganska sjysst Austin Kegresse! Ett fordon från Röda Armén för att väga upp den vita Sfinxen.
Både Extratech och Reviresco använder benämningen "Austin Putilov", ett namn som tycks uppfunnet av historiker. Av allt att döma kallades pansarbilarna för Austin 3rd Series, eller bara "Austin" i ryska källor, medan halvbandaren som jag ämnar bygga tycks ha gått under namnet Austin Kegresse.