Imperial Star Destroyer, MPC/ERTL 1:4220 scale
Re: Imperial Star Destroyer, MPC/ERTL 1:4220 scale
Kan ju alltid hoppas BanDai sätter sin 1/1700 Star destroyer i produktion......har just förklarat för min sambo att om den kommer ut så ska jag ha den...ingen debatt, ingen fråga utan det var ett konstaterande!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Finns anledningar till varför jag nästan uteslutande bygger i 1/72... *s*
/André
Ps. Skulle vara kul med en Enterprise E bredvid (Star Trek)
/André
Ps. Skulle vara kul med en Enterprise E bredvid (Star Trek)

Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Good to see you back at the model table again Björn. My main questions are .... how do you make this one a what-if Swedish and have you decided on a splinter camo yet?
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
-
Tack Janne, André och Frank!
Helt rätt Janne så ska damerna tas, i skala 1:700 måste den bli en bit över en meter (Grymt! en sån måste jag införskaffa) bara den inte blir lika dyr som Anistands resinmodell, var in kollade lite på deras prototypmodel (visades tydligen på en mässa i Japan) och vad jag kunde se så var den väldigt lika Anistads formgivning, fast större.
Nej Frank det kommer inte bli en Svensk Wathif, ett liknande förslag kom även på Göteborgsforumet av Christer och Janne.S (eller hur Janne!)
Helt rätt Janne så ska damerna tas, i skala 1:700 måste den bli en bit över en meter (Grymt! en sån måste jag införskaffa) bara den inte blir lika dyr som Anistands resinmodell, var in kollade lite på deras prototypmodel (visades tydligen på en mässa i Japan) och vad jag kunde se så var den väldigt lika Anistads formgivning, fast större.
Nej Frank det kommer inte bli en Svensk Wathif, ett liknande förslag kom även på Göteborgsforumet av Christer och Janne.S (eller hur Janne!)
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Wings of Excellence SAAB 1937-2014
/Björn
IPMS Uppsala
Nja...1/1700 så blir den 94cm....ganska lagom...priset..tja jag har sett spekulationer kring $400 plus frakt men då ingick även belysningen.Björn Eriksson skrev:Tack Janne, André och Frank!
Vore helt klart värt det!
Heheh splinter kammo? Jag tror grått blir bäst

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

-
Med andra ord cirka 3.200 + 500 kr i frakt! bra dyrt men gött med 94 cm Star Destroyer!
Projektet tenderar att svälla i omfattning!

Kom på att överbyggnaderna på fördäck har helt galen utformning (vinklar som inte skall vara) måste åtgärdas innan panelristning och sånt sätts i verket

Andra överbyggnader har helt fel form och är felplacerade, allt rödmarkerat
skall antingen slipas bort, sågas bort eller borras ur

orginalkanonerna syns knappt så dom skall borras bort, för att senare göra nya fundament där.
Hittade alldeles utmärkta ersättningskanoner i Battlestar Pegasus modellens låda
(nya aftermarket kanoner skall inskaffas till den modellen när det är dags)

På denna blueprint kan man se att det är liknande kanoner så ersättningskanonerna kommer att sitta som smäck när dom kommer på plats.
Projektet tenderar att svälla i omfattning!

Kom på att överbyggnaderna på fördäck har helt galen utformning (vinklar som inte skall vara) måste åtgärdas innan panelristning och sånt sätts i verket

Andra överbyggnader har helt fel form och är felplacerade, allt rödmarkerat
skall antingen slipas bort, sågas bort eller borras ur

orginalkanonerna syns knappt så dom skall borras bort, för att senare göra nya fundament där.
Hittade alldeles utmärkta ersättningskanoner i Battlestar Pegasus modellens låda
(nya aftermarket kanoner skall inskaffas till den modellen när det är dags)

På denna blueprint kan man se att det är liknande kanoner så ersättningskanonerna kommer att sitta som smäck när dom kommer på plats.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
/Björn
IPMS Uppsala
-
Åh vad härligt! Så mäktigt!
Kul också att du tar bygget så seriöst. Det är inte alla som ids göra när det gäller sci-fi.
Kul också att du tar bygget så seriöst. Det är inte alla som ids göra när det gäller sci-fi.
-
Tack Joakim!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
/Björn
IPMS Uppsala
-

Här har dremeln gått hårt fram.

Rensat och slipat, dags att lägga igen hålen med PC och spackel för att sedan bygga upp grejorna igen med rätt utformning och rätt placering!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
/Björn
IPMS Uppsala
-
Mvh