Jaha, då blev det en del arbete att fixa till modellen efter lilla olyckan. Som jag antydde i tidigare inlägg så passade jag även på att utföra några ändringar som jag länge velat göra.
En av de största felen med modellen, tyckte jag, var att på den tiden jag byggde den så var jag rejält feg när det gällde vädringen. Efter att ha lagt åtskilliga timmar på modellerna, så var jag alltid rädd att de skulle förstöras om vädringen gick åt skogen. Det resulterade i att jag bara petade dit lite torr pigment på olika ställen. Tråkigt värre. Samma fenomen på KP Bilen och M3:an alltså, de kanske står på tur härnäst (dock utan att tappa dem)
Efter att ha samlat lite erfarenheter under de senaste två projekten (BA-64:an och M113) så kände jag att det var dags.
Dvs, det som är ändrat nu jämfört med hur den såg ut innan olyckan:
1. Lite detaljer i grundmålningen har förbättrats på sina ställen, mest lite mer highlights och sån't.
2. Vädringen helt ny. (Filter, pigment, rinningar osv osv)
3. Tornkorgen renoverad och innehållet ändrat till lite packning. Den blåa hjälmen är kvar (så klart!

men flyttad en aning.
Lägger upp lite före och efter bilder från ungefär samma vinklar. Jag är inte riktigt nöjd med de nya bilderna, blev konstigt ljus och skugga som gör att tornet ser mörkare ut och blankare än vagnskroppen, men så är alltså inte fallet. Tornet har också fått sin beskärda del av vädring, men det ville inte riktigt framgå i bilderna av någon anledning. Den här modellen har alltid varit besvärlig att fotografera pga den vita bakdelen som spelar spratt med kameran.
Nåja, inge fler ursäkter! Till bilderna:
Tack för titten!
FÖRE:
EFTER: