Det kunde varit fler då mitt minneskort tog slut vid lunch ungefär och efter det fick jag sålla bilder på plats för att få plats med eftermiddagens program

Det var första gången som jag gick på en flygdag och första gången jag skulle försöka fota flygplan...och min orutin lyste igenom...inga extra minnes kort, ingen ryggsäck att bära mitt vatten i, inga extra glas eller kompaktkamera för att fota det som stod på marken (fota grejer på marken med teleobjektiv innebär att man måste gå ifrån objekten en bra bit och då hinner det flockas människor framför, så det blir inga bra bilder), jag glömde ställa om vitbalansen (fotar ju jämt i studio annars då har jag förbestämd vitbalans) så allt blev blåstick.
Ingen jätte katastrof men det innebar massor av extra tid med redigerandet...
Nåja, det var hysteriskt roligt och jag hann skaka tass med en något stressad Henrik Bergman....däremot missade jag Niklas Knutzén trots telefonsamband.....jag var tvungen att vingla iväg och dricka vatten. Det var enorma köer på alla ställen man kunde få dryck så jag hamnade längre och längre bort och till sist satt jag och flämtade i min bil och noterade att utetemperaturen i solen var över 40 grader och jag hade druckit 33cl vatten ur en flaska som Henrik gav mig

När jag väl var i bilen så rörde jag mig inte utan drog på ACn på max och flämtade tills Erik Gustafsson dök upp från spotters corner och vi begav oss av hemmåt...
Det var enormt med folk....ryktet säger 48000 och det är fantastiskt roligt att flygdagen fick så mycket uppmärksamhet....fast det var inte kul att köra ut från området

Nu har jag valt ut mina bästa bilder här och ni får gärna tycka till om bilderna och redigerandet, jag ska skicka in en bild till F7s fototävling...vore kul om det röstades fram en favorit

Just ja.... Jag fotade med en Nikon D3100 och en Nikon AF-S DX Nikkor 55-300mm telezoom.