Just precis så Emil. Man får dock korta det som varit projektilen och vässa till där man kapat.Emil_Juhl skrev:Ah!
Så bandet är egentligen vänt bakåt? Det som en gång var projektilen är nu tungan som låser in bak på patronen?
Tack 302C, vi har ju ringkorn på våra 58'or. Liveresins MAG 58 har ett öppet främre sikte, så det var bara att kapa bort och fila till ett nytt. Prismorna är egentligen bara Evergreens 0,13 mm klara styren, tillskurna för att passa och sprutmålade med en mycket förtunnad blandning av Tamiyas clear blue + green. Den målade ytan vänds sedan inåt. Satsens "glasyta" målades med en mörkgrön färg.302C skrev:Vilken snygg C-vagn du fått till Ingvar!
Otroligt fin och alla dessa detaljer... Allt ser rätt ut och kul att du fått med "ryggsäcken" som senare byttes ut mot en låda eftersom den var lätt att skära sönder. Gillar precis som Emil det tomma patronbandet på 58:an men även att fällt ner kornet. Proffsigt!
Skulle vara kul att se hur du gör de snygga prismorna
Tack för att du delat med dig!
.rogerjo1 skrev:Kanonfin 9040 modell..skulle vara roligt att se hela modellen
Hoppas bara att någon kan släppa ksp fästet för oss andra som inte har samma kunskap som du... Det såg ut som den skulle släppas för några år sedan från Djiti production, jag skickade han en massa referensbilder av detta ksp fäste till han och då sa han att han skulle göra den men när jag frågade han hur det gick för kanske 1 år sedan så kunde han inte svara längre på om han skulle göra den för det var lite problem med något... Och har även sett på hans facebook sida att några frågat efter detta set med utan att han svarat tillbaka...
Så hoppas någon annan kan göra det istället...
ingen som är bra på 3d ritningar här? Kanske skulle vara något! Och lägga ut det till försäljning på shapeways....
Jag lurade lite på att bygga två ksp stallage parallellt för att kunna skicka den ena till någon resingjutare. Men det är så mycket tunna detaljer så jag undrar om man över huvud taget kan gjuta hela detaljen i resin, -det måste nog bli en PE - resinkombo.
Flera har önskat helhelhetsbilder, så här kommer dom!

Och så lite detaljer, här har den lilla strålkastaren som skall belysa flagga kommit på plats bakom amlådan.

Vagnchefen är på leave...Skyddet för sikteshuven är hemmasnickrat av 1mm aluminiumplåt som sedan tunnats ut till lagom tjocklek. Satsens fotoetsade del är alldeles för tunn.

Lite belysning. Satsens klara strålkastarinsats är lite linsformad. Detta gör att man genom att sätta en helt plan spegelfolie bakom kan skapa illusionen av en reflektor. Den spegelfolie jag använt är en som är avsedd för bilglas. Den släpper alltså igenom ljus. Bakom denna har jag monterat SMD diod som alltså kan lysa igenom "reflektorn" (En liten överraskning till Sven som gillar sådana) Dioder är även installerade till bakljus. Dock har jag inte monterat dioder i extraljusen, någon måtta får det vara.

Det är gott om insexskruvar på CV90 och popnitar tror jag. jag har tryckt och borrat ganska många små hål för att försöka fånga denna detalj.

God eftermiddag alla byggvänner, nu skall jag ut och fortsätta olja utemöbler (i skala 1:1)
Ingvar