En pebba till... Pbv 302

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: En pebba till... Pbv 302

Inlägg av SvenYoung »

Wow, vad fort det gick att komma till det här stadiet, Per..!

Snyggt jobbat! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
302C
Namn: Per Kjelltoft

Inlägg av 302C »

Alltså nu förstår jag Sven hur folk lyckas bygga mer än en modell/år!
Det bara rasslar till och så är det klart! Hehe! Nja nu har jag ju lite kvar och funderar på en figge också.. Just nu är det kul att bygga!
Hur går det för dig? Ser fram emot lite bilder!
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Haha, jag har inga referenspunkter när det gäller att bygga snabbt, så jag kan inte uttala mig. En modell vart 4:e år är ju min grej ;-)

Går riktigt långsamt nu, tyvärr, får ta mig i kragen. Finns inte mycket bildmässigt att dela med mig av just nu, men skall försöka öka takten så det kan komma snart!
"Svenne-Kongo"

Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Ännu en vacker vagn att beskåda Per.. Bra jobbat :) Din tidigare 301:a var ,som jag nog redan sagt tidigare, en riktig favorit på Open!!

@Sven - :D :D

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
302C

Inlägg av 302C »

haha Sven! Det är kanske tur att det inte tävlas i snabbhet...!?
Men nu är det här kanske inte ett projekt i att bygga snyggast utan mest att få en person att känna igen sin gamla vagn även om man får hoppas att jag tillåts ha lite artistisk frihet.

Tack Micke! En gång är ingen gång eller vad man säger, så det värmer extra att höra igen ;)

Som tur är det ljust länge på kvällarna i norr så det går att jobba fredagskvällar också.

Påbörjat vädring i allla fall

Bild

Gjort rätt nummer på vagn..

Bild

Näst blir det att få på stödhjulen.. Borde gå snabbt!
Med vänlig hälsning,

Per
302C

Inlägg av 302C »

...och där var hjulen på!

Bild
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Nu går det verkligen undan, Per, och grymt snyggt blir det också. Härlig målning och vädring! Personen som får denna kommer att bli super-stolt.

Tävla i snabbhet? Haha, ja då kan jag ge walk-over direkt.. :-)
"Svenne-Kongo"

rogerjo1
Namn: Roger johansson

Inlägg av rogerjo1 »

Kanonfin... Snyggt vädrat! Var har dom sålt denna modell som du bygger? Skulle köpt den utan problem!
Har precis börjat på min 302 men letar fortfarande efter lite referensbilder till min...

Har inte varit på den här sidan på ett tag så jag får passa på att säga att din 301 är väldigt snygg den med som vanligt, kanske man får tillfälle att se den i GTB senare i höst...
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Hej vad det går undan och snyggt jobbat! Enligt mina ögon, som är inställt på flygapparater tycker att den är hur snyggt vädrad som helst! Carry on!
302C

Inlägg av 302C »

Tack Sven! Jo, jag hoppas den personen blir nöjd.. Haha! Du får tyvärr inte lämna WO! Först klar vinner! Nämen det är lite annorlunda att inte bygga till sig själv. Lite genvägar blir det..

Vad kul att du börjat med din Roger! Letandet efter refereensbilder är halva nöjet enligt mig! Synd att jag inte kunde hjälpa mer med tilläggsskydden på eldledningshuven. Problemet med en ovanlig vagn i variant..
Det vore kul att ses i Gbg. Men blir det nåt i år?
Modellen auktionerades ut av VRR och pengarna går till att stödja veteraner. Du kanske såg att deras kassör, Martin Bauhn, blev utsedd till året veteran?

Tack Henrik! Som sagt är det extra roligt när någon från en annan "falang" uppskattar ens byggen ;)

Dagen fortsatte med att måla och montera banden.. Snälla Frulle! Påbörja produktion av M70-band omedelbart!

Bild
Med vänlig hälsning,

Per
Skriv svar