Pansarbandvagn pbv 301

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
302C
Namn: Per Kjelltoft

Re: Pansarbandvagn pbv 301

Inlägg av 302C »

stefan karlsson skrev:Mycket snyggt, man inser svårigheten när man ser fingrarna på bilderna och delarnas storlek i förhållande till dem. Imponerande jobb.

Nästa får väl bli en Ikv 91 som väller fram i norrländska snön eller som simmar, eller kanske en Bgbv 82 som lyfter motor på en Strv 103 - för det blir väl en Hägglundsprodukt?

Stefan
Tackar Stefan!
Jo, det är nog första och sista gången jag tillverkar 9mm-ammunition, radar upp den och viker en förpackning (fast man ska aldrig säga aldrig).
Haha! Jo, jag kör ju hårt med hägglundsvagnar men har faktiskt annat i planerna också. Ikv:n har jag redan byggt så det får bli nån annat.. Bgbv 82.. Hmm.. ;)
Med vänlig hälsning,

Per
Pyret

Inlägg av Pyret »

Fantastiskt bra jobbat! Såg asken med 9mm nu! ;)
Kulsprutan är helt otrolig!
302C

Inlägg av 302C »

Pyret skrev:Fantastiskt bra jobbat! Såg asken med 9mm nu! ;)
Kulsprutan är helt otrolig!
Tackar Pyret!
Alltid roligt när man kan hitta lite saker efter hand. ;)
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

302C skrev:
SvenYoung skrev:Kanontrevligt att se alla oroligt fina detaljer i bild, Per, så man kan njuta i lugn och ro och se vilket jättejobb du har lagt ner på modellen. Det var inte så lätt att komma åt modellen under tävlingen, i allafall för nära granskning.

Skitsnygg vagn, platta och figur - denna skall du vara stolt över.!

Tack Sven!
Även om du fått följa arbetet under året så är det alltid kul att kunna visa upp allt i en följd.
Ska verkligen skaffa en riktig kamera (& kanske Photoshop så jag kan korrigera vissa saker) ;)

Vad ska vi hitta på nu då?
Ja, det är ju frågan, Per!

Sitter i samma funderingar om vad man skall hitta på nu. Man kanske kan bli klar med nästa modell på tre år istället för fyra? Skall man kanske ge sig på någon halvfärdig hylldrottning, eller sprätta upp en ny låda.?

Decisions, decisions :-)

Ser fram emot att se vad du hittar på härnäst, Bgbv 82 var ju ingen dum idé, jag skulle gärna se dig bygga en sådan. Funkar det att använda samma hjul som till 302:an? Alltrid en bra början om man slipper scratchbygga hjul.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
302C

Inlägg av 302C »

Sven!
Om du ger dig på nån av dina halvfärdiga så kan det kanske t.o.m bara ta två år..!? ;)
Jag har en favvo som jag gärna sett dig slutföra i alla fall!

Ja, bärgaren blir man sugen på! Den ska helst ha både pebba-hjul och den förstärkta varianten, men skulle gärna få tag i någon som kan gjuta såna (eller måste man göra allt själv!?). Tips??
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Haha, jo det vore ju snabbhetsrekord för mig att bli klar på två år :-)

Aha, an favvo du vill se mig slutföra? Vilken tänker du på?

Jag har tyvärr ingen större erfarenhet av att gjuta själv (i allafall ingen när det gäller att göra gjutformar av en master), men svar på det kan du nog få av någon här på forumet.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
BGB

Inlägg av BGB »

Hej,

Fantastiskt !!

Tom det viktigaste av all utrustning fick du med Snuskburken :P

Boris
302C

Inlägg av 302C »

Haha Sven! Den jag tänker på har du nog redan jobbat ett par år på så du får Max 2 på dig att göra klart den.
Jag får skicka ut nån lina sen då om jag inte löser att göra hjulen själv.

Tack Boris! Kul att du gillar!
Snuskburkar kan man väl inte få för mycket av!? ;)
Med vänlig hälsning,

Per
BGB

Inlägg av BGB »

Iväg med dig till pansarmuseum (om den nu finns nåt sånt kvar) och bara kräv en plats på första parkett till den plattan,så fler kan få känna smaken av kronans underbara lapskojs i gommen!!

ännu en gång Fantastisk!!

Boris
302C

Inlägg av 302C »

Haha! Boris, Arsenalen har ju redan en fullt fungerande i skala 1:1
Men jag vet inte om de bjuder på Lapskojs och pansarkex ;)

Bild
Med vänlig hälsning,

Per
Skriv svar