S35E ett par bilder
Re: S35E ett par bilder
Jag kan bara svara för hur det var på F11 1978-79 (du gissade rätt på året Björn) då det förekom mörkerspaningskapsel med jämna mellanrum. Alltid på vänster kroppsbalk. Motmedelskapsel bars normalt av F21 då och då och då på höger vingbalk. Den sista tiden F11 flög förekom motmedel även där några gånger.
/M
/M
-
- Kontakt:
En annan fundering när man ser närbilden är hur otroligt väl Hasegawa lyckats med ytdetaljeringen på 1/48:an. Är som bekant mer än normalt insnöad på Draken just nu (och det vill inte säga lite, det), och kan bara konstatera det som jag redan noterat - varenda liten lucka och nit finns där, på rätt ställe dessutom. Jag skulle nog säga att ytdetaljeringen är det allra bästa med den modellen. Och då finns det mycket annat som är bra. Jag är glad att AZ inte valde Draken som offer, utan istället fastnade för stackars Tunnan.
Men va f-n, nu får du ge dig Martin! Nu känner jag att jag snart MÅSTE bygga en 35:a och det har jag inte tid till i nuvarande planering
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
Klart att du har tid Magnus
Det är bara att ansöka om att få dygnet utökat till 28 timmar
så har du raskt och elegant 4 extra timmar per dag
Det ser ut som om 35:an på bilden närmast ovan har "slagsida" (fenomenet beskrevs i en annan
tråd för ett tag sedan, jag tror att det var nåt om att höger och vänster hjul/ben var hopkopplade
hydrauliskt så att det kunde bli "slagsida" vid landning). Det skulle vara kul om någon byggde och
ställde ut en 35:a med förebildsenlig "slagsida" ....
/ Robin

så har du raskt och elegant 4 extra timmar per dag

Det ser ut som om 35:an på bilden närmast ovan har "slagsida" (fenomenet beskrevs i en annan
tråd för ett tag sedan, jag tror att det var nåt om att höger och vänster hjul/ben var hopkopplade
hydrauliskt så att det kunde bli "slagsida" vid landning). Det skulle vara kul om någon byggde och
ställde ut en 35:a med förebildsenlig "slagsida" ....
/ Robin
-
- Kontakt:
Dessutom med långt pitotrör! Sätt igång, Magnus! Det är nästan två månader kvar till Open.

Glad att kunna fresta dig, Magnus!
/M
Robin: Slagsidan syns också rätt bra på bilden med killen vid utblåset (liksom apparat 15 f.ö.). Jag minns att mekarna ibland stod och hoppade på yttervingen i samband med tankning och då kunde det braka till rätt bra när 35:an sjönk ned.
/M
/M
-
- Kontakt:
Det förklarar saken! Funderade på om det inte såg snett ut eller om det var en synvilla. Intressant! Och många poängavdrag för den som bygger en verklighetstrogen modell.MartinN skrev:Robin: Slagsidan syns också rätt bra på bilden med killen vid utblåset (liksom apparat 15 f.ö.). Jag minns att mekarna ibland stod och hoppade på yttervingen i samband med tankning och då kunde det braka till rätt bra när 35:an sjönk ned.
/M

-
Det gäller att lägga med en bild av förebilden så att domarna kan jämföra.
Vore kul med en mek eller två som hoppar på vingen för att räta
upp kärran. Ger en helt ny vinkling på de dekaler som finns på andra
plan med texten 'No Step' , på 35:an kanske det borde funnits en ruta
med texten 'Hoppa här ! "
/ Robin
Vore kul med en mek eller två som hoppar på vingen för att räta
upp kärran. Ger en helt ny vinkling på de dekaler som finns på andra
plan med texten 'No Step' , på 35:an kanske det borde funnits en ruta
med texten 'Hoppa här ! "

/ Robin