Vietnamkärra i 1:48. Klar sidan 3.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Vietnamkärra i 1:48. Klar sidan 3.

Inlägg av easy_company »

Startar en 3:e byggblogg här då :D Det här är min första helikopter som jag bygger och den är ju en riktig Vietnamklassiker, passformen är inte den bästa upptäckte jag när jag skulle limma dit sidofönstren till cockpiten.... Denna går att göra i två versioner: Marines och i Army utförande och jag valde Marines. Kanske den får vara med i årets temaklass på modellexpo, vi får se hur den blir när den är klar, här kommer lite foton på byggets gång så långt.
Bild
Bild
Sidofönstrens passform var allt annat än bra.
Bild
Bild
Bild
/Henrik Persson
Senast redigerad av easy_company den 24 sep 2015, 17:01, redigerad totalt 6 gång.
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Vietnamkärra i 1:48.

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan Henrik!

Ser ut som du kommit igång bra!! Fortsätt så :) Tänk på att Sinkmarks behövs spacklas/slipas så de försvinner (ser några feta under sidofönstret på bild 3). Döljs de däremot helt så är det onödigt arbete ;) Kör på!!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Vietnamkärra i 1:48.

Inlägg av SvenYoung »

Vad skoj med en Vietnam chopper!

Kör hårt Henrik, skall följas!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Vietnamkärra i 1:48.

Inlägg av easy_company »

Lerxzt skrev:Hejsan Henrik!

Ser ut som du kommit igång bra!! Fortsätt så :) Tänk på att Sinkmarks behövs spacklas/slipas så de försvinner (ser några feta under sidofönstret på bild 3). Döljs de däremot helt så är det onödigt arbete ;) Kör på!!

Mvh Micke
Hej Micke och tack! Jag kollade de här sinkmarksen och dom kommer att döljas av stolarna sen :) Ja vi kör på vidare!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Vietnamkärra i 1:48.

Inlägg av easy_company »

SvenYoung skrev:Vad skoj med en Vietnam chopper!

Kör hårt Henrik, skall följas!
Hej Sven! Skoj att du ska följa mitt första helikopterbygge :) Det kommer att gå åt mycket spackel såg jag när jag torrpassade de 2 stora halvorna, detta blir en riktig utmaning men en kul sådan.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vietnamkärra i 1:48.

Inlägg av Stellan »

Heja, Henrik i högform! Du har ju två så varför inte se den första som övning och så smackar du ihop den andra på nolltid sedan. Knåpar också på en helikopter dock utan så färgglada dekaler som du ska ha.
Stellan Schroeder Englund
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Vietnamkärra i 1:48.

Inlägg av easy_company »

Stellan skrev:Heja, Henrik i högform! Du har ju två så varför inte se den första som övning och så smackar du ihop den andra på nolltid sedan. Knåpar också på en helikopter dock utan så färgglada dekaler som du ska ha.
Ja Stellan det stämmer men jag tänkte det skulle vara trevligt om jag lyckades med båda, en i Marines versionen och den andra i Army versionen :D Jag är väldigt nyfiken på hur din helikopter ser ut :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Vietnamkärra i 1:48.

Inlägg av easy_company »

Bygget löper på och jag gillar verkligen den här skalan 1:48 :) Nu är de två halvorna ihopsatta.
Bild
Det går en hel del spackel.....
Bild
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Vietnamkärra i 1:48. Halvorna ihopsatta.

Inlägg av Mal_Belford »

Allrigtht...vilken visp.....

men vilken passform...är modellen gammal? altså formarna....

Samt ser kalas ut, lite jucklo finns alltid på modeller, men ser att du hanterar detta med fast hand, kommer bli grymt det här är jag övertygad om :)
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Vietnamkärra i 1:48. Halvorna ihopsatta.

Inlägg av easy_company »

Mal_Belford skrev:Allrigtht...vilken visp.....

men vilken passform...är modellen gammal? altså formarna....

Samt ser kalas ut, lite jucklo finns alltid på modeller, men ser att du hanterar detta med fast hand, kommer bli grymt det här är jag övertygad om :)
Tack för dom värmande orden :) Jag kollade på dekalarket och där stod det 2005 så den är ju inte så gammal men däremot tror jag formarna är det för så här dålig passform borde Revell inte ha nu annars. Jag blir grym på att spackla och slipa när den här vispen är klar sen :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar