Mamoco.se — "We have liftoff!"

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
mamoco.se
Namn: Magnus Sandell
Kontakt:

Mamoco.se — "We have liftoff!"

Inlägg av mamoco.se »

Efter lite mer än sex månaders funderande, stångandes med myndigheter och nyfunna kunskaper i PHP vill jag inte utan lite stolthet (och nervositet) meddela att www.mamoco.se är igång.

Bild

Vi kan erbjuda i princip hela sortimentet byggsatser från Academy, Airfix, AFV Club, Add On Parts, Dragon Models, Eduard, Hobby Boss, Italeri, Master Box, Meng, Miniart, Takom, Tamiya (förstås!), Trumpeter, Zoukei-Mura och Zvezda mfl. (nu känner jag mig som en nördigare variant av Hudson :)). Mestadels pansar och flyg, men jag försöker läsa mig in på vilka fartyg som är värda pengarna. Ge gärna tips om det är något du inte hittar i butiken.

I dagsläget så har vi akrylfärg från Tamiya och Vallejo i lager, plus lite Mr. Hobby (mest Mr. Surfacer, thinner och sånt). Humbrol är på väg in.

Dessutom så har vi allt från Harder & Steenbeck och Sparmax. Från kompressorer och airbrushes till reservdelar som packningar och tillbehör.

Eftersom det är precis nystartat & nylanserat så saknar mycket bilder och text. Vissa tillverkare saknar produkter i sitt sortiment, fokus har legat på att få in de produkter vi har i lager, och allt eftersom fyller vi på i systemet med produkter som kan beställas in. Vill du beställa något som saknas går det bra att maila till sales@mamoco.se så återkommer jag med aktuella priser och leveranstid.

Det är säkert också en del buggar i systemet som jag verkligen inte har hittat eller benat ut. Så därför erbjuder vi 5% rabatt på hela sortimentet fram till slutet av Mars som "plåster på såren". Registrera dig som kund och ange "HIPP-HIPP-HURRA" i kundvagnen.

Målet är att kunna erbjuda byggsatser, tillbehör och verktyg till priser och leveranstider som gör att du slipper beställa från Hongkong och framförallt har garanti på t.ex. airbrushes.

Har du frågor, funderingar eller något annat så skicka ett mail till info@mamoco.se eller posta här i tråden! :)

Ja just det, jag måste ju också skriva "Gilla oss på Facebook & följ oss på Twitter och Instagram". Så, nu är det gjort! Väl mött! :)
Bättre priser, bättre hobby. Mamoco!
P.S. Du har väl inte missat att vi nu har Klarna som betalningsleverantör? Enklare & säkrare!
JOT

Re: Mamoco.se — "We have liftoff!"

Inlägg av JOT »

Ser bra ut!

Finns saker jag kommer att beställa snart.

Min fråga är då om allt som du visar i butiken finns för omgående leverans?

Tycker ju inte om att beställa av en handlare som i sin tur ska lägga en beställning av en annan handlare med lång väntan som följd av det.

Mvh Joakim T
mamoco.se
Kontakt:

Inlägg av mamoco.se »

Tack! :)

Lagerföringen visas på följande sätt;

Grön Lastbil – Finns här och kan skickas omedelbums.
Gult utropstecken - Finns hos distributör.

Bild
"I lager" samt "I lager hos distributör"

Vi har inget "centrallager" eller visar distributörens lagerantal som vårt. Meningen är att vara så transparent som möjligt med lagret. Just för att slippa den där biten med att man beställer och så tar det ca. hundra år att få sina grejer. På ett sätt "dåligt" eftersom man tjänar mer pengar på att säga att det finns i lager. Men jag gör inte det här för att kunna köpa en Ferrari imorgon.

Sen finns det en klocka, för förbeställningar också. Men förbeställningar ligger lite vilande tills jag fått shoppen att rulla ordentligt. Har mailboxen full med vänliga tips och "det här verkar lite konstigt" (plus en egen diger lista) som jag vill ordna upp först.

Och... kägger du ett antal av en produkt vi inte har i lager i mer än X antal så står det klart och tydligt i kundvagnen att Y kommer behöva efterbeställas. Tex. om du beställer åtta stycken Vallejo Model Air Scarlet Red så kommer det stå att två kommer efterbeställas eftersom vi bara har sex stycken i lager! :)
P.S. Du har väl inte missat att vi nu har Klarna som betalningsleverantör? Enklare & säkrare!
HenrikB

Inlägg av HenrikB »

Roligt att se en ny butik!

Du har det säkert på din lista, men just nu så ser jag längst upp bara raden
Fatal error: Call to a member function setTitle() on a non-object in /var/www/mamoco.se/magento/app/code/core/Mage/Customer/Block/Form/Login.php on line 40

Jag gissar det borde finnas någon form av meny där.

Testat på Opera 12 och IE 11.
mamoco.se
Kontakt:

Inlägg av mamoco.se »

Det blev en omstart av servern till och med! :)

Ibland gör den sådär då jag är inne och ändrar i kod, det har något att göra med den reverse-proxy jag använder som cachar headern, men sen får den för sig att sluta göra det för att den är lite motvals. Det ska se normalt ut nu igen! :)
HenrikB

Inlägg av HenrikB »

Nu känner jag mig jättegnällig, men du behöver nog kolla över RB Models.

Exempel:
http://www.mamoco.se/75mm-kwk-42-l-70.html

Bilden och artikelnumret indikerar att det är tyska 20mm MG, för flygplan. Texten och rubriken är dock tagen från RB48B07 (utan A), som är 75mm Panther-kanonen.

Felet verkar genomgående för skala 1:48 - namnen indikerar pansar, men bilder och artikelnummer är flyg.
mamoco.se
Kontakt:

Inlägg av mamoco.se »

Du ska inte känna dig gnällig, tvärtom så uppskattar jag verkligen att få reda på om det är något som inte stämmer. Speciellt som i det här fallet då allt var sk. "jätteknas". <3
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Ta eventuella hemsidesproblem/tips direkt med Mamoco via mail.

Hälsningar

Magnus
CHK
Namn: Christer Karlsson

Inlägg av CHK »

Jag kan varmt rekommendera Mamoco, snabba leveranser och bra priser.
Fick denna orderbekräftelse vid senaste beställningen!

Hej Christer! En fullt lastad Corsair är på väg till dig. Beräknad flygtid ca. 48 timmar med avgång imorgon (2015-03-10) klockan 1400. Flight DHL-6341637814 Vi på Mamoco Airways önskar dig ett trevlig bygge och tackar för att du flyger med oss! Med vänliga hälsningar, Magnus Sandell

Mvh Christer
Per.V
Namn: Per Wildarve

Inlägg av Per.V »

Instämmer med föregående talare, mycket bra.
Per Vildarve. Gotland
Skriv svar