Red Star 47

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Red Star 47

Inlägg av MiniStuff »

Läckert! :)
Bizarre
Inlägg: 394
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:33
Kontakt:

Re: Red Star 47

Inlägg av Bizarre »

bra!

du må vite at noen av dekaler fra RS47 har skrivefeil ;)
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Bizarre skrev:bra!

du må vite at noen av dekaler fra RS47 har skrivefeil ;)
Tack ska ni ha! :D

jamen tusan!!! Det står ju "röd 47" och inte "stjärna 47"... Nåja så går det när man inte kan språket och förlitar sig på IT-branschen :lol: Ja ja, det passar ju bra ändå. Kanske t.o.m. bättre.
Bizarre
Inlägg: 394
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:33
Kontakt:

Re: Red Star 47

Inlägg av Bizarre »

det står sovetski zvezda, men det må være sovetskaja zvezda

også казнить brukes ikke på vogner ;) det er bare verb...
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Bizarre skrev:det står sovetski zvezda, men det må være sovetskaja zvezda

også казнить brukes ikke på vogner ;) det er bare verb...
Ja det är inte lätt med alla kyrilliska bokstäver hit och dit :D Huvudsaken är att det ser någorlunda ut. Det är ju trots allt en fantasiscen.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Red Star 47

Inlägg av Robin Nilsson »

Bizarre skrev:det står sovetski zvezda, men det må være sovetskaja zvezda

også казнить brukes ikke på vogner ;) det er bare verb...
:shock:
Боже мой ;)
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Efter en hektisk december med alltför mycket jobb och sjuka barn så finns det nu lite tid för bygge igen. Har fnulat med UAZ:en som ska stå parkerad vid porten till "plattan". Efter en hel del maskering, chippande, målande m.m. är den för tillfället i detta stadie. Nu ska grill, kofångare, lyktsarger m.m. målas gråsvarta så den lilla överspray som blev i samband med målandet av bården kommer att försvinna. Kärran ska även få ett id-nr. målat på sidorna. Har inte bestämt vilken siffra än men det kommer. Målningen är hämtad helt och hållet från fantasin så det blir tufft att finna referenser :D

Bild
Bild
Bild
Bild
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

Knåpar vidare på UAZ:en. Denna kärra är ju så ful att bara en mor (och jag) kan älska den. Är inte riktigt färdig med taket än men innan jag fortsätter måste det få torka ordentligt. Har även fixat till kofångarna, grillen samt målat däcken. Så småningom ska den få ett par omgångar klarlack inför vidare vädring.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Red Star 47

Inlägg av magnusf »

Vilken otroligt läcker liten risig bil! Insidan av skåpet ser speciellt bra ut, däremot så kunde däcken behöva livas upp lite grann, de ser nästan nya ut nu tycker jag.

Hälsningar

Magnus
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Red Star 47

Inlägg av kallenordlund »

magnusf skrev:Vilken otroligt läcker liten risig bil! Insidan av skåpet ser speciellt bra ut, däremot så kunde däcken behöva livas upp lite grann, de ser nästan nya ut nu tycker jag.

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus :D Ja visst är det en tuff kärra! Skulle gärna ha en hemma på backen.

Jodå, däcken ska bättras på. I detta skede har jag precis målat dom och jag tänkte låta färgen torka innan klarlack och fortsatt vädring.
Skriv svar