Vad sysslar ni med utom modellbygge
Re: Vad sysslar ni med utom modellbygge
Bokläsning och musik - Goldbergvariationerna, Tavlor på en utställning samt Beethovens och Schuberts sonater står oftast framme på notstället.
/G
Varför syssla med annat än modellbygge? 
Själv reser jag mycket, ser mycket film, läser skönlitteratur (facklitteraturen kopplar jag till jobbet) samt fiskar en hel del.
//B

Själv reser jag mycket, ser mycket film, läser skönlitteratur (facklitteraturen kopplar jag till jobbet) samt fiskar en hel del.
//B
Modelljärnvägar (modell som modell liksom...), golf, flygning.
skenbonde (vilket dj_la sken som står till buds) +biodling
Z
Z
Jag hakar på : cykel (landsväg), musik (jazz, närde trumpetardrömmar under ett antal år). Har segelflugit ganska mycket men slutat (tog för mycket tid och man måste flyga en del för att det ska vara kul och säkert). skulle jag ta upp någon annan hobby idag så ligger RC helikopter bra till!
Det som är lite extra kul i sammanhanget är att jag byggt modeller aktivt sedan jag var tio : jag har aldrig lagt av helt och hållet och har alltid sett mig som modellbyggare även under de perioder då det gått på sparlåga. Modellbygget har varit konstanten bland de intressen som kommit och gått.
Jonas : biodling är häftigt!
Hälsningar Magnus
Det som är lite extra kul i sammanhanget är att jag byggt modeller aktivt sedan jag var tio : jag har aldrig lagt av helt och hållet och har alltid sett mig som modellbyggare även under de perioder då det gått på sparlåga. Modellbygget har varit konstanten bland de intressen som kommit och gått.
Jonas : biodling är häftigt!
Hälsningar Magnus
Jonas, Magnus
Vem blir först med ett diorama med bikupor, ni eller jag ?
Jag vågar knappt gå fram till en bigård för att jag är rädd att inte kunna slita mig.
Farsan odlade bin och var helt besatt av detta så jag har sett kraften i hobbyn på nära håll.
Jag vågar knappt gå fram till en bigård för att jag är rädd att inte kunna slita mig.
Farsan odlade bin och var helt besatt av detta så jag har sett kraften i hobbyn på nära håll.
Månskensbonde, hästar och lamm (får på svenska) snickare, familjehemsvärd.
Funderar också på biodling i topplistkupor.
Funderar också på biodling i topplistkupor.
Per Vildarve. Gotland
En biodlare på min modelljärnvägF Porsche skrev:Jonas, Magnus

Inköpt hos Harburn Hobbies i Edinburgh

Stefan
Bikupor i fotoets
Enligt Svensk förebild. Finns i tågskalorna H0 och O.

http://www.svlv.se/2-stycken-bikupor---0.html
/Anders

/Anders
Re: Bikupor i fotoets
Magiskt !AndersR skrev:Enligt Svensk förebild. Finns i tågskalorna H0 och O.
/Anders