Funderar på vad jag ska göra med min Dodge WC. Jag har lite beslutsångest där då den är i betydligt sämre skick än jag först trodde. Det goda i det fallet är att jag får en hel del svetsövning, vilket behövs....
Köper på mig Saabar. Är det någon som händelsevis har en antracitgrå 99 EMS ståendes?
Pysslar lite med fordon på Miliseum i Skillingaryd i mån av tid. Har haft lyckan att få provköra/ pyssla med Klöckner Tgbil m/42, KP, RaPtgb 915 "Sugga", Ltgb934, Tgb 9033 "Valp", Tgb 11. Dessutom var jag med när Arttraktor m/43, Volvo HBT lastades för egen maskin för vidare tpt till Arsenalen.
Försöker samla på mig lite fordonsbilder på mer alldagliga militärfordon. Det som inte är pansrat är väldigt dåligt dokumenterat. Kameran är ofta med till Skillingaryd.
Läser och samlar på böcker inom teknikhistoria/ militaria/ nautica.
Rider, eller "åker häst" enligt mina ridande döttrar
Är med barnen (Sonen hävdar att kaffedrickande är en stor del av min fritid)
Samlar tennsoldater. De är löst knutna till min alternativa värld "Småländska Unionen"
Jobbar som sjöbefäl så sjöfart och fartyg är också ett stort och omfattande intresse.
Har blivit med svarv för några år sedan. Försöker lära mig att använda den med växlande framgång.
EDIT:
Jag glömde ju ett nästan sjukligt intresse för äldre traktorer,skogsmaskiner och entreprenadmaskiner. På sistonde har gaffeltruckar seglat upp som outforskat intresseområde. Småland är fullt av gamla mer eller mindre nedlagda sågar och en del av dom huserar rätt intressanta maskiner...
Johan i Hok