Skönt att tanklocket är på plats, nu kan jag sova.
Just detta rör är en karaktäristisk detalj på startjeepen, lite stjärnan på en Mercedes.
Starthjälp behövs!
Re: Starthjälp behövs!
Glad om jag bidragit till god sömn i helgen.
Tack för omdömet och för tipset, Björn! Har redan börjat snida lite på Tunnan. Byggtråd kommer!
Tack för omdömet och för tipset, Björn! Har redan börjat snida lite på Tunnan. Byggtråd kommer!
-
Snyggt bygge!
Bygger på en själv, inte lätt att få ihop den.
Hur gjorde du de små nummerplåtarna?
Någon som vet hur startkabeln är inkopplad och hur kontakten som kopplas in på flygplanet ser ut?
Undrar Anders E
Bygger på en själv, inte lätt att få ihop den.
Hur gjorde du de små nummerplåtarna?
Någon som vet hur startkabeln är inkopplad och hur kontakten som kopplas in på flygplanet ser ut?
Undrar Anders E
Tackar. Och ja, den är lite knölig att få ihop... Största problemet (som jag skrev om tidigare) var att få ner fjädringen tillräckligt så att det inte ser ut som en monstertruck. Själv tog jag bort minst 3 mm genom att fila på olika ställen! Hade även lite svårt att få plats med tanken och samtidigt få flaket rakt, men det löste sig med kniv och våld.
Nummerplåtarna tillverkade jag med hjälp av tunn plasticard och siffror från Sindcore's ark. I instruktionerna står vilka nummer man kan välja mellan (även om jag vill minnas att Maestro kastat om siffrorna lite). Lycka till!

Nummerplåtarna tillverkade jag med hjälp av tunn plasticard och siffror från Sindcore's ark. I instruktionerna står vilka nummer man kan välja mellan (även om jag vill minnas att Maestro kastat om siffrorna lite). Lycka till!