ehhh... kan och kan... man har ju snappat upp några saker.
men så här kan det se ut:
Junkers och Heinkel verkar vara dom som använde det i första hand...
Tyskarna ville ju inte behöva prima sina flygplan (därav Zinkkromat i färgerna) och dom är ju inte målade på dom ställen som inte utsätts för direkt slitage:
Ju 88:
He 111, sorry hittade ingen mindre bild:
Dock kunde vissa tillverkare, kan bara minnas Bf 110 just nu, prima just där plåtar och spant möts... blir snygga och intressanta insidor =)
en liten pikant detalj är att man ofta tryckte Alu-kvaliteten direkt på plåten, bra sätt att hålla reda på vilken typ av plåt man ska sätta var, enligt instruktion (och sunt förnuft) skulle den texten vändas inåt vid tillverkningen så att man inte behövde måla lika täckande lager på utsidan.
Sena 109_or och 190:or var ju till vissa delar omålade, så det kan ju faktiskt vara av intresse även om du inte bygger en 111:a eller 88:a
/L, avd. oviktigt vetande