Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg skrev:Nog snack och drömmerier Pål.
Nu vill vi se resultat!
Uffe
Jawohl Herr Amiral. Die Greiff bist ein Henkel maskin - Keine snören. Lite som den här....
bara några roderlinor, linor till skevrodren och hjulstället (bara 2 vantskruvar)
Propellern är målad med Radu Brizan's etsade maskverktyg. Fungerar över förväntan. Har idag fått hem min nya färgspruta så nu ska jag gå nästa "förstör det själv kurs" och måla på.
Stellan skrev:Förbålt, är det tygstruktur tryckt på lozengedekalerna????
Det ser onekligen ut så i alla fall? Hin Håle vad snyggt det blir.
Får nog ta och köpa mig tocken dära Wingnut.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Ja det ståmmer. Nordland models hae dekaler under namnet Wood and Wire. Mänga varianter med o utan struktur. Låggs på vit- gul- ljwsgrätt unzerlag för olika effekt. Rekommenderas varmt. /Pål
Pål Björkman skrev:Ja det ståmmer. Nordland models hae dekaler under namnet Wood and Wire. Mänga varianter med o utan struktur. Låggs på vit- gul- ljwsgrätt unzerlag för olika effekt. Rekommenderas varmt. /Pål
Ska det verkligen vara struktur? De var ju lackade, och nästan spegelblanka i ytan.
Pål Björkman skrev:Ja det ståmmer. Nordland models hae dekaler under namnet Wood and Wire. Mänga varianter med o utan struktur. Låggs på vit- gul- ljwsgrätt unzerlag för olika effekt. Rekommenderas varmt. /Pål
Ska det verkligen vara struktur? De var ju lackade, och nästan spegelblanka i ytan.
Men bygget ser verkligen kanon ut.
Tack Magnus
Ja struktur och struktur, Det var ju tryckt linneduk och linnets "trådstruktur" lyser igehom även när ytan var lackad och slat. Modllen väntar på att få ett antal lager med lite blankare siden lack, (möjligt nu med ny airbrush).