Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jfall
Namn: Jakob Fall

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av jfall »

Jo jag gillar också oljefärger då de ger en mera tid att justera och det går också experimentera lite mera eftersom det går att ta bort under en längre tidsperiod.
Jakob Fall
AP
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Japp.....

men det är mkt avhängt vad för effekt man vill åt och tillämpar medium ex olje, pigment, eller vad nu man ser lämpligt o vilken teknik.....

just olje färger får man de fina tonerna för o skapa effekter subtilt som jag gillar mkt...

min service vag tillämpades mkt olika medium för vädring. chipping, florys wash som grundwash, sen pigment sen oljefärger grafit från blyerts, sist lite klarlack för blänket på oljan på ovansidan...

Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Petar in lite på ett pågående bygge Jakob...

så du ser vart jag e på väg på mitt pågående..

Detta är vad jag gjort idag .....detta får banne mig duga åt mig...

Oxy regulatorn på plats, extra väggen, bältesfästena på plats med spännen...
Bild
Bild

Plaströr för MK108ans foder på vingen, CA lim o bakpilver, sen egenbryggt av surfacer Tamiyaspackel upplöst i Acetone.....
Bild

Drar på Florys Rostwash m ABn för o leta fel samt att formen ser rätt ut.....duger åt mig alledles utmärkt...
Bild

sen kameralinsen, en plaststav som borrats ur grunt....
Bild

förlängning av upphängningen som är för kort......modellen är en A7 men jag kör en A8...

Bild

Torrpassar, hjulhuspanelen, racket, allt bara torrpassat.....det ska nog gå bra det här serru ;)...
Bild
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Makalös detaljering som alltid!
Live & let dry.
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Hjulbrunnarna ser riktigt snygga ut även i planet. Resten ser sjukt cleant och välbyggt ut, ser framemot att se mera och framförallt se planet målat, alltid den bästa delen av ett bygge.
Jakob Fall
AP
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar, kul att ni gillar det.....

Jo en del jobb går ner i denna, då det är min 4e FW190 jag bygger så blir det mer ju mer man läst om den, samt referensmaterial (FW190 Vol 1 och 3, bara 2an kvar ) galet fina böcker m mkt mkt info om dessa.

de nedan är allt oob med detaljerad scratch såsom kulsprutor, pitot rör mm

min första FW190 1:32 alla insignias mm är maskat o målat...
Bild

min andra 1:48, ett snabb bygge...dekaler...utom vitlinjen på vingarna som maskats målats....
Bild
Bild

och sturmbocken m diot 1:32 är min 3:e....

Det är en del kvar innan färg, alla fel fixas, scratcha bättre detaljer mm, nästa stop antennfästet på kroppen som är sorlig, det ska vara en insulator i hålet, sen ett litet stift för underlättandet av antenvajjer (samma som jag gjorde på min förra), sen men inte minst.

dra nitar all over denna, sparade förra nit mönster scheman så de kommer väl till pass igen.....

sen har man börjat o jobba igen så det går lite långsammare nu lol.....
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Herre Gud! Vilket job du har gjort!!!! You are the MAN! Jag är väldigt inspirerande Mal. Tack för det.
Charles King

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Charles.....

En liten uppdatering....

Första chippingvändan.....resterna av färg flagor kommer borstas bort......

Bild

Bild

sks sova på saken om det är a go eller göra om.....strippa färg.....jaja ;)
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Sådärja...

Plastrent, börja om från zero.....perfekt....

Lika bra o göra om o gör rätt efter tycke ;) japp Mals Way som e petig....lol....

Är ute efter det fina chipping flakes bortfall, denna gång går det på Tamiya och lutar åt egen coctail av RLM 66....blanda groggar e kul :face:

jupp.....perfekt...börja om igen ;) ....
Bild
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Snygg stripp... stort steg att börja om men jag förstår att om man har en vision så vill man nå den (tyckte nog att den såg minst sagt snygg ut innan strippen)

ang RLM 66, var det inte så att man blandade i mindre och mindre kulör i färgerna mot slutet av kriget och att färgens zinkkromat kulör slog igenom mer och mer? tydligast är väll RLM 76:an som mot slutet var mera Sky än blågrå... har för mig att jag har sett bilder innifrån en 163:a där RLM 66:an var klart grönaktig...

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Skriv svar