Hej Erik!
Jag har haft ögonen på den också. Den ges väl även ut av Italeri? Följer det med några figurer i den här satsen? Jag har inte fått någon klarhet i det?
Janne Nilsson
Går det att få tag på Dragons Huey i 1/35.
-
Re: Går det att få tag på Dragons Huey i 1/35.
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Snackar vi OH-6A eller UH-1C? Som jag skrev (insert Gary Owsley comment of choise) finns båda i Italeri-boxning.
UH-1C kom med ganska sunkiga figurer.
OH-6A kom iaf i Dragons boxning med deras amerikanska helikopterbesättning. Denna är lite trött, precis som alla Dragons tidiga figgar, men man har inte så mycket annat att välja på. Du får pilot, spanare och skytt, plus ytterligare en door gunner med fast monterad M60D för transport-huey. Bygger man OH-6A med minigun-kapsel så räcker det med pilot och skytt.
Vet ej om figgarna följde med i Italeris boxning.

Finns en Vietnambesättning till CH-47A från Trumpeter också. Vet dock inte om denna passar.
UH-1C kom med ganska sunkiga figurer.
OH-6A kom iaf i Dragons boxning med deras amerikanska helikopterbesättning. Denna är lite trött, precis som alla Dragons tidiga figgar, men man har inte så mycket annat att välja på. Du får pilot, spanare och skytt, plus ytterligare en door gunner med fast monterad M60D för transport-huey. Bygger man OH-6A med minigun-kapsel så räcker det med pilot och skytt.
Vet ej om figgarna följde med i Italeris boxning.

Finns en Vietnambesättning till CH-47A från Trumpeter också. Vet dock inte om denna passar.
Erik von Rosen
Inte mitt ämne men har hört att figgarna från Trumpeter är riktigt fina (tillskillnad från dom flesta andra dom gjort).
Öken-Erik
CU@C4
www.c4-open.se
Öken-Erik
CU@C4
www.c4-open.se
De där Dragonfigurerna EvR nämner ovan följer även med i denna Dragon boxning av UH-1D. Tyvärr, eftersom de är egentligen designade för lilla OH-6A och inte Hueyn, så passar de inte i Hueyn heller.
Bra försök av Dragon, men stolpe ut med de figurerna alltså.
Bra försök av Dragon, men stolpe ut med de figurerna alltså.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
För att inte tala om att man får med en fast dörrspruta när man behöver två. Inga svåra grejer för Dragon att gjuta upp en extra... men de är ju Dragon...
/E
/E
Erik von Rosen
-