Schwimmwagen 1944

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
richag

Schwimmwagen 1944

Inlägg av richag »

jfall
Namn: Jakob Fall

Re: Schwimmwagen 1944

Inlägg av jfall »

Snyggt jobbat! Gillar verkligen "chippingen" och den stänkta leran dessa är verkligen top notch och gillar också att du har lagt till lite extra grejer där bak. Skulle jag komma med ett litet förslag så skulle det vara att måla ögon/mun på figurerna, det ansikte man ser lite tomt ut och jag tror det skulle höja helhetsintrycket ytterligare ett snäpp.
Jakob Fall
AP
jfall

Inlägg av jfall »

Snyggt jobbat! Gillar verkligen "chippingen" och den stänkta leran dessa är verkligen top notch och gillar också att du har lagt till lite extra grejer där bak. Skulle jag komma med ett litet förslag så skulle det vara att måla ögon/mun på figurerna, det ansikte man ser lite tomt ut och jag tror det skulle höja helhetsintrycket ytterligare ett snäpp.
Jakob Fall
AP
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Trevligt att se något amfibiskt på forumet. Och något litet, inte bara stort och tungt. Du har lyckats bra med tonerna, det ser kallt och slaskigt ut.
Stellan Schroeder Englund
richag

Inlägg av richag »

Tack! Har prövat ögon osv (fortsätter öva) men dom ser direkt ut som vad dom egentligen är, små leksaksgubbar......
jfall

Inlägg av jfall »

Det finns ett väldigt bra avsnitt i en bok av shepard paine som jag har om hur man målar ögon och munnar på figurer. Är du intresserad kan jag skicka dig instruktionerna så kan du prova den tekniken. Har provat den själv och jag tycker att den fungerat bra.

Jakob
Jakob Fall
AP
richag

Inlägg av richag »

Bussigt, kan dom skickas digitalt?
richard.hagelind@telia.com

Med vänlig hälsning
//Richard
jfall

Inlägg av jfall »

Ja det går att ordna, ska fixa in dem i datorn först, du borde ha dem imorgon.

Ha det bra!
Jakob Fall
AP
richag

Inlägg av richag »

Tack!!
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Blir så sugen på att bygga jeepar av olika slag när jag ser sådana här byggen. Grymt vädrat och chippat.

@Jakob Om du inte har något emot det, så hade jag också velat ta en titt. Är det okej så kan jag PM:a min email...
Live & let dry.
Skriv svar