Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Sven ! Du får ta fram linjalen och vinkelhaken och kolla om jag tittar snett eller om vissa delar är krokiga. Skärmen framtill (vad den nu hette) sitter snett i förhållande till fronten på chassiet.
Bakdörrens överkant är krokig
/ Robin
Föreslår att du läser bildtexterna ordentligt, där står det tydligt att trimskärmen bara är tejpad och att jag märkte efter bildtagningen att den var sné, likaså sitter lossningsarmen till trimskärmen för långt åt höger (i bilden)
Gällande bakrampen, den är också bara tejpad, och sitter inte som den skall. Dessutom skall den vara öppen på den färdiga modellen.
Edit: gällande bakrampen, den är obearbetad, så det kan finnas gjutskägg kvar som ger i trycket av att den är sné i överkanten. Ser vad du menar i bilden.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Jo jag ser att själva trimskärmen bara är tejpad, däremot kunde jag inte se om gångjärnen satt i skärmen eller på vagnfronten.
Det ser ut att vara mer än gjutskägg som gör att rampen ser kurvig ut, den avrundade kanten är liksom med i kurvigheten.
/ Robin
Gånggärnen du ser i bild sitter på trimskärmen. Det kommer två till gånggärn som jag kommer att sätta fast i vagnen. M113 hade två par gånggärn till trimskärmen.
Jag får självklart åtgärda bakrampen
"Svenne-Kongo"
Haha, ja tänk vad mycket interiörsarbete man hade sluppit
Egentligen så gillar jag utseendet på vagnen med bakrampen stängd, och bara lilla dörren i bakrampen öppen. Dessvärre skyms aldelles för mycket av interiören i den konfigurationen, så det får bli nedfälld ramp den här gången.
Kul att du gillar den så här långt, Erik, tack för berömet!
"Svenne-Kongo"