Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fick fråga om kunde lägga upp WIP av min senaste diorama. Så här är den från Start to Finish(almost). Diot är klart, nästan men jag postar den ändå för de som vill ser den.
Denna gången är en 1/35 dio. Mer som figure diorama än en fordon. Så allt ska sifta runt flera figurer och en pickup på gatan i Iraq. Som ni komma ser har jag redan börjat o på god väg men det finns mycket kvar att göra. Så häng mer för de som är militär intressand.
Jag böjar med själva trottoar och bygg facade. Jag har testar för första gången att använda insulation material för att bygga upp scenen o måste säga att jag är rätt imponerad av mig själv. Jag tror att det ser bra ut men ni kan bestämma själva.
Jag hade tåget ett xto kniv och en linjal och skuret försiktigt i cellplast för att ge en effekt som det brukar se ut i verkligheten. Samma methoden änvänder jag för att göra tegelsten. Pictures say a thousand words. You be the judge:
Bilderna är som det är. Jag har inte försök att göra de snygg. So forgive me:
Senast redigerad av tiking den 06 aug 2014, 10:08, redigerad totalt 1 gånger.
Här har jag målat med en betong färger som Thomas Göransson blandat åt mig på Colorama. Måste jag säga att färger gjorde mycket. Tack till honom. Det gjorde att cellplast ser riktigt ut som betong. Om ni kolla på en bild ser ni att h hälva fasade är mer smutsig än det andra. Det för att jag borsta på med en WASH. En enkel tvätt som man använder en utspädd svart färg. Det gör mycket för utseende.
Portarna är gjort av vitplast. Den I-balk är den som jag har som stöd på höger o vänster på den korrugerad vitplast material,som är själva metall grinden Den tjocka balken är den som jag har längst ner på porten. Hoppas du förstår mig. Svårt att förklara på ett bra sätt.
Lite mer bilder: Har målat lite mer på tegel stenar och där vägen ska ligga. Grunden av vägen är fin svart/grå sandpapper. Har gjort hål till Dränering och målat svart. Sen vädrat den med lite rost pulver,svart och grå pulva.
Jag har målat själva basen, som är vit cell plast, med en vanlig svart vägg färg. Sedan tillade fint sandpapper för vägarna. Då skär jag ut hål för att placera omslagen dränering och för Brunnslock. Dessa fick jag från Miniarts. Då bestämde jag att jag ville ha gropar och små sprickor i vägarna. Då bestämde jag att jag ville ha en mycket smutsig och sandig väg som Irak har massor av sand i nästan alla stadsdelar. Jag använder en blandning av äkta smuts, MIG s jordpigment, no-name märke grå och svarta pigment för att vädra vägarna.
.................................
Här ser man när jag använder lite earth pulva över äkta grus, sand o liknade. Man ser redan saken börjar ta form. Tycker att det börja ser bra ut, enlight mig
Gjorde mitt första försök på scratch bygga en parabolantenn. Inget märkvärdigt eller över komplicerat. Jag bestämde mig för att jag vill att taket ska vara flyttbara. Så jag lade till tand-plockar på toppen av den nedre väggen. Då jag kommer att kunna skjuta taket direkt ovanpå den nedre stycke, vilket håller den på plats utan behov av limning. Scratch byggt fäste stöd för tecken och vad-nots, skyltar, luftkonditionering ... Detaljerad trasiga kakel på trottoaren. Irakisk skylt. lite vädring göras till insidan hytt på förarsidan av pickup. Lagt några ledningar för att ge intryck av att klimatanläggningen är funktionellt, så att säga.
Gjorde något arbete på taket. Jag limmade sandpapper på sidorna och toppen av formen för att representera Stuckaturer. På de övre kanterna jag använde vägg pasta och sedan använt spets pensel att Stipple pastan som i åter producerat Stuckaturer effekt. Vid den av taket hörn jag flisas ut bitar för att representera bruten betong, kanske under en granatattack eller bara slitna betong. Hursomhelst, det såg ut den delen. Sedan målade jag allt med en betongfärg. Sedan använde jag en svamp för att dutta in gul färgen. Sen gick jag över allt med svart tvätt för att ge det en sliten äldre utseende. Återigen, ledsen för de dåliga bilderna:
Jag har redan börjat på figurerna. Det tog ca 2 timmar bara försöker fila upp alla sömmar och få allt perfekt på dessa två figurerna. Dessa kommer att vara rebeller. Jag har ungefär fyra flera av de amerikanska soldaterna att göra. - Åtminstone försöka:
Jag arbetar på USMC figurer och jag måste säga att det är inte en lätt uppgift att göra camo. Snälla, om någon har en bra länk som visar dig hur man gör det camo jag kommer vara mycket tacksam. En video kommer att bli ännu bättre. Jag har gjort flera försök på hjälmen ensam och remsorna fortsätter att komma ut tjockare än jag vill ha det. Kanske jag behöver en ännu tunnare borste men hur tunn kan du få om du har 000 penselstorlek?
Jag ändrade färgen på byxorna av en av rebellerna och gjorde mer hög belysning och tvättar till båda figurerna. Resultaten är inte det bästa, men för mig, jag är nöjd. Kom ihåg, jag är ingen expert och fortfarande en novis på detta figurmålning. Men jag hoppas att förbättras som jag tar på flera figurmålning projekt, om jag inte blir alltför deprimerad av mina nuvarande resultat.