De chippingen du gjort är mkt mkt bra.....det är stil i min smak... (its a matter of taste)Björn Fransson skrev:
Jag gillar det som fasiken.
/Mal
De chippingen du gjort är mkt mkt bra.....det är stil i min smak... (its a matter of taste)Björn Fransson skrev:
Ah! Det var så det var! Visste att de plockade delar, men det var alltså från icke färdiga maskiner. Häftig kärra är det i alla fall. Lite okänd, men numera mycket högt på min favorit-spit-lista också. Mk IX har alltid varit min favorit, på något vis den ultimata Spitfiren. Men den här är klart fräckare... fast inte riktigt lika linjeskön.magnusf skrev:Riktigt snyggt bygge Björn! Att det sedan är min favorit-spit gör inte saken sämre!
Det där med att bygga om befintliga maskiner i meningen "maskiner som redan flugit" stämmer nog inte riktigt, de var alla byggda från nya komponenter på fabrik. Däremot är kroppen fram till brandskottet identisk med antingen Mk V eller Mk VIII beroende på vilka serienumer det är. Vingen är till största delen Mk Vc men man kan misstänka att kylarna borde vara annorlunda till den mycket större Griffon-motorn! Serienummerna var från början beställda som Mk V och Mk VIII men alla levererades som XII från fabrik.
Hälsningar
Magnus