MiG-27 Bahadur i 1/72 - ett träningspass i vädring - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: MiG-27 Bahadur i 1/72 - ett träningspass i vädring - Kla

Inlägg av Henrik R »

Kul att du kör vidare med saltmetoden Björn. Det belv ju bra tycker jag. Flygplanet i sig ser ju ut som en mygga när man ser landställen :-)
riktigt fint det där.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: MiG-27 Bahadur i 1/72 - ett träningspass i vädring

Inlägg av magnusf »

Björn Fransson skrev:Tja, en del av oss jobbar snabbt. :-) Mer tid än så ska väl inte behövas för lite vädring, dekaler, ställ och lack? Eller?
Det ja, och så en liten hors catégorie-klättring på Bianchin uppför Kvarntorpshögen också väl?

Tur det är lite indiska markeringar på den, annars hade det blivit VÄLDIGT grått :-) !

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Re: MiG-27 Bahadur i 1/72 - ett träningspass i vädring

Inlägg av Björn Fransson »

Henrik R skrev:Kul att du kör vidare med saltmetoden Björn. Det belv ju bra tycker jag. Flygplanet i sig ser ju ut som en mygga när man ser landställen :-)
riktigt fint det där.
Ja, den ser rätt kul ut rakt framifrån. Skum konstruktion de där ställen!
magnusf skrev:
Björn Fransson skrev:Tja, en del av oss jobbar snabbt. :-) Mer tid än så ska väl inte behövas för lite vädring, dekaler, ställ och lack? Eller?
Det ja, och så en liten hors catégorie-klättring på Bianchin uppför Kvarntorpshögen också väl?

Hälsningar

Magnus
Hehe! :-) Bra koll! Visste du att jag hade en Bianchi? Cyklade förresten Halvvättern förra söndagen så då blev det en rejäl klättring över Omberg. Fast det tog lite mer tid är fjorton minuter...
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Fast märkningen då? Ska inte den vara vädrad i samma grad som resten av kärran? Är jag jobbig nu?
Björn Fransson
Kontakt:

Nej, inte alls. Det märkliga är att de kan vara slitna och smutsiga, men kokarderna tycks vara i betydligt bättre skick än resten av målningen. Alternativt gör de rent dem oftare.

Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Vi snackade lite cykel på förra Open Björn! Vad gäller lämpliga knölar i Kumlatrakten så googlade jag faktiskt bara orden Kumla och berg och då dök Kvarntorp upp :) ! Snyggt jobbat med halvvättern!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Tackar! Jo, det minns jag, trevligt var det. Minns fortfarande med stor fascination dina berättelser om vintercykling. :-) Vi diskuterade alltså även cykelmärken.

Kvarntorpshögen hade varit en rejäl utmaning, inte minst med tanke på avsaknaden av backar här ute på Närkeslätten. Dessvärre är det grusväg upp. Får skaffa en till cykel, med lite rejälare däck. Om man kan sälja in det härhemma, vill säga...
Skriv svar