Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
OK, här lovar man ställa upp för det allmännas goda, och vad har man för det? Jo, en säng full med ett styck fruktansvärt stor plastmodell. Kartongen mäter 96x46x43. Efter att jag plockat upp modellen för fotografering ville jag självklart ha ned den i kartongen igen. Går inte. Fattar inte packordningen vilket jag tror att Curt på Arsenalen gjorde däremot... Men det spelar ingen roll för nu är det en sorts gruppbygge som gäller. Modellen är Dragons M4A3 (105) Howitzer tank.
Välkomnar härmed alla som vill att ställa upp med att bygga en bit på den gigantiska vagnen. Delarna är rätt stora om man säger så och det borde gå hyfsat raskt eftersom vi ska bygga den OOB. Inget dattande med extra detaljering utan bara ett bra och snyggt grundbyggande. När vi är klara så tar tack och lov Arsenalen tillbaka modellen. För dem som vill kan vi börja dela upp bygget redan på kommande månadsmöte den 8 maj. En boggie, någon?
Lars, vi kan göra så här: du bygger en komplet inredning parallellt med oss andra när vi fixar ihop resten. Om du är klar samtidigt så stoppar vi in inredningen, inga problem. Är det motiverande nog?
Tack Sven, vi får väl se om några har lust att prova på att bygga mastodontstort. Du är välkommen att gästbygga lite om du kommer upp.
Jag skulle gärna ta och bygga mig en bit av vagnen, anmällde mitt intresse föra sommaren också men då blev det ju inget. Får man önska sig något vore ju tornet ju roligt att bygga men är det taget kan jag ju bygga annat också.
Vem ska måla sedan förresten? Väljer vi en lämplig olive drab som varje person sedan målar sin del i eller tar någon på sig att måla rubet när den är färdigbyggd. Slutligen, vad är deadlinen på ett ungefär?
Här är ett exempel på vilken kvalitet på inredningen vi förväntar oss Lars länk