Hej
Ja vem har inte fina minnen ifrån Wentzels....I Linköping hade jag Borgs hobby som man vallfärdade till och köpte sina Airfix påsar på lördagsförmiddagar ...dock ett minne blott
Väl uppe i Stockholm blev det ofta Wentzels...det var här man lämnade in sina alster för kritik....Då var Krister Öijdne ( stavas det så ? ) en stor mentor...och vem minns inte när man tappade hakan när HP kom in med sitt öken diorama...
Har alltid fått god service och enormt trevlig och kunnig personal., Janne, Gert och Johan bara att nämna några...
Har saker inte funnits inne har det fixats fram på något eller annat sätt.
Kommer ihåg en man , som kanske var släkt till Janne - som sedemera fick nedsättning på arm...han var alltid där med sin torra humor ( passade mig ) och var rakt på... Vet inte om det är känsligt att nämna honom , men han var Wentzels för mig likaså....
Länge leve Wentzels med Janne i spetsen !!!! Tack för alla fina år man har dreglat där...
Gert har oxå varit enormt hjälpsam och kunnig vad man än velat ha info om...en inventarie

kan det mesta...
Men det var lördagar på Borgs Hobby i Linköping allt startade på allvar..ohhh det luktade något alldeles speciellt där..och en tystlåten farbror bakom disken som gick och pratade i slowmotion....Här köpte man sina påsar...byggde dem på en timme , målade dem i två timmar, studerade dem i tre och sprängde dem med kinapuffar efter två - tre dagar....bang !!!!!
Vi ska skatta oss lyckliga att vi är såna nördar och har det intresset vi har !!!!!
Mirko