J26 26003 Vit bertil 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
stoffe
Namn: Christofer Persson

J26 26003 Vit bertil 1/48

Inlägg av stoffe »

Hej på er allihopa, brukar inte lägga upp så mycket här men får väl försöka jobba på det ;)
Här är en modell som jag byggt på under vintern, började med den när jag var med och demobyggde på tekniska museet i Malmö.

Tamiya D mustang som fått stjärt från en B mustang som sågats,slipats och spacklats för att passa in,
Eduards Zoom-ets i cockpit och saxlänkar på stället, bromsledningar av koppartråd, scratchad bagagehylla, förgasarinsugen igenlagda eftersom det fortfarande är vinter :)
Dekaler från RBD ? kommer inte ihåg vilken ordning det är på bokstäverna..

Den är tänkt som den såg ut på vårvintern 46, ( fotot i boken J26 mustang s42 )
Planet har varit klart ett tag nu men jag har kört fast lite med figurerna som skall vara med på basplattan, som förövrigt skall få nån mer detalj och dusch med sprutan innan jag är nöjd.
:D
Bild

Bild
Henrik R

Re: J26 26003 Vit bertil 1/48

Inlägg av Henrik R »

Snyggt med en svensk häst! bra jobbat.
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Läcker! Vilken skala är den?

Oj, stod ju i titeln, hah. Sicken miss. ;)

Attans vad sugen man blir på att bygga Mustang nu. Undrar om man kan få tag på svenska dekaler till den i 1:24....
Live & let dry.
stoffe
Namn: Christofer Persson

Inlägg av stoffe »

Tack så mycket:-)
Göran NS

Inlägg av Göran NS »

Snygg!

Trevligt med en Mustang, och Svensk till på köpet!

Det näst roligaste efter att bygga själv är att titta på andras modeller, därför uppskattar jag alla som gör sig besvär att lägga upp bilder på sina byggen.
Göran Nilsson Söderholm
Skriv svar