Junkers F13
Junkers F13
Kom att tänka på årtalet och blev tvungen att börja på detta

Senast redigerad av Björn B den 03 dec 2023, 01:45, redigerad totalt 1 gånger.
-
Re: Junkers F13
Ska du såga i den ?
/ Robin

/ Robin
såga behöver man göra i varje modell Robin! 
Men jag undrar om Björn inte har en sorts dragning till korrugerade flygplan?

Men jag undrar om Björn inte har en sorts dragning till korrugerade flygplan?
-
Det är ju ett snyggt plan och historiskt intressant dessutom. I Amerikat byggdes det (enligt Wikipedia) en version med 12 kulsprutor (för markattack), en konvertering av JL6 (det vore väl nåt ??)
/ Robin
/ Robin
Frågan kommer att besvaras på 08-open dessutom kommer en förklaring till varför det inte sågas i denna eller min DH HeronHenrik R skrev:Men jag undrar om Björn inte har en sorts dragning till korrugerade flygplan?

Har två satser liggandes för att bygga finska versionen, är det inte denna sats som har dörren fel placerad om jag minns rätt.. var i alla fall någon av revells tidiga junkers satser där den var felplacerad.
"såga behöver man göra i varje modell Robin! 
Men jag undrar om Björn inte har en sorts dragning till korrugerade flygplan?"
Korrugerade? Med tanke på verktyget han använder bör det väl vara korrigerade flygplan?
/M

Men jag undrar om Björn inte har en sorts dragning till korrugerade flygplan?"
Korrugerade? Med tanke på verktyget han använder bör det väl vara korrigerade flygplan?
/M
Det var väl korrugeringen som var fel på den första Revellmodellen, den gick rakt från nos till stjärtparti.Robert A skrev:Har två satser liggandes för att bygga finska versionen, är det inte denna sats som har dörren fel placerad om jag minns rätt.. var i alla fall någon av revells tidiga junkers satser där den var felplacerad.
Stefan
Re: Junkers F13 x2
Har fått på färg på planet som har fått sällskap på byggbordet med en F13 från Franklin Mint.
Blandat material i denna, mest metall men även plast. Är inte särskilt imponerad av den. Det är en blandning av tidig och sen version med synliga skruvar och konstigt placerade skarvar mellan delarna. Jag behövde en i 1/48 så det fanns inte så mycket att välja på. Har målat om den i svenska färger.