Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Bilen skall bli mörkblå/silver metallic, Tamiyasprayburkar i lämpliga kulörer redan inköpta.
När jag håller på med detta bygge tänker jag på hur mycket friare man är när man bygger bilar än de flesta andra byggobjekt, här kan man verkligen låta fantasin flöda
Har den här Toyota Crown som inspiration
och här är originalbilen från en japansk polisserie
Håller på med stripsen vid färggränserna. Använder Xtra dcals silverstripes som faktiskt fungerar utmärkt. Dom är bra gamla , jag kommer ihåg att jag tyckte dom var stela när jag en gång köpte dom vilket måste ha varit för en hel del år sedan
När alla dekaler sitter på blir det ytterligare ett antal lager med klarlack och sen väntan ett tag innan det blir slipning och polering av lacken.
Är rätt nöjd om jag får säga det själv. Nu är det på med klarlack, vänta och sen polering och montering av resten delar. Det svåra blir att såga till frontrutan, den är gjuten ihop med sidorutorna....