Om pilotens arbets-ställning inte ska lösas med diverse filmtricks, konstnärlig frihet och "special effects" så måste han landa/starta liggandes på rygg i stolen. Stående inflygning till rätt "p-plats" och sen rotation bakåt till ryggläge och nersättning, öppna huven och krångla sig upp ur liggande ställning. Om piloten ska kunna se "plattan" när farkosten står på marken så måste hand rotera kring sin egen axel (ryggrad) vid transition till stående flygning.
/ Robin
Slave I, Fine MOlds 1/72. klar s.4
-
- Inlägg: 3821
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Re: Slave I, Fine MOlds 1/72. klar s.4
Huven är inte öppningsbar, man kliver ut ur lucka på undersidan... Eller baksidan beroende på orientering.
Den här bilden tyder ju på att cockpit faktiskt roterar! Ojojoj, alla problem är lösta:
http://www.dk.co.uk/static/html/feature ... taway.html
Den här bilden tyder ju på att cockpit faktiskt roterar! Ojojoj, alla problem är lösta:
http://www.dk.co.uk/static/html/feature ... taway.html
-
- Inlägg: 3821
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Re: Slave I, Fine MOlds 1/72. klar s.4
Meh! Jag hade inte insett hur stor den var ......
Pilotens stol kan rotera runt två axlar och "lucka" är lite missvisande, dörr eller port passar bättre, sen är det en korridor fram till däcket under pilotens plats .... Finns det pentry ombord också ??
/ Robin
Pilotens stol kan rotera runt två axlar och "lucka" är lite missvisande, dörr eller port passar bättre, sen är det en korridor fram till däcket under pilotens plats .... Finns det pentry ombord också ??
/ Robin
Re: Slave I, Fine MOlds 1/72. klar s.4
Precis, var fixar man varma mackor och fikat?
Stellan Schroeder Englund