Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg skrev:....
Så går det när man tittar på foton istället för att vädra på slentrian.
Uffe
Hysssjjjj !!! Menar du på fullt allvar att man ska studera förebilden istället för att vädra på slentrian ?
Kolla på verkligheten istället för att okritiskt suga i sig allt som skrivs och sägs av andra modellbyggare ?
Vik hädan hädare ! Du kanske använder fula ord i herrens hus också.
;-D
Otroligt fint bygge, Henrik!
Har liksom tänkt att det kan väl inte vara nån större konst att bocka fotoets i en så pass stor skala som 1/200 men de där detaljerna är ju en riktig utmaning oavsett vilken skala det är.
Mycket snyggt målat och vädrat dessutom!
Imponerande!
Lars Befring skrev:Ni har väll sett Henriks byggbloggs inlägg på hemsidan?
Jag kan inte undgå att undra varför det finns två olika byggtrådar, en här på forum och en på hemsidan. Tillför den ena något utöver den andra?
Det torde ju vara mer användarvänligt att allting kring ett bygge är samlat på ett och samma ställe plus att det blir mindre jobb för de inblandade att posta och uppdatera. Men jag kan ju å sidan ha missat något.
Byggbloggarna kanske kommer att vara lättare att att hitta tillbaka till än en tråd som snart försvinner i mängden av nya trådar. Lite mer strukturerad information och dessutom fri från mina, åtminstone emellanåt, tramsiga eller lätt ovidkommande inlägg
/ Robin
Robin Nilsson skrev:Byggbloggarna kanske kommer att vara lättare att att hitta tillbaka till än en tråd som snart försvinner i mängden av nya trådar. Lite mer strukturerad information och dessutom fri från mina, åtminstone emellanåt, tramsiga eller lätt ovidkommande inlägg
/ Robin
Det ligger onekligen nåt i det.
Men om det är strukturerad information fri från brus man vill ha kanske det är en idé att istället omvandla den färdiga byggtråden till en komplett artikel.
Även en sån lösning kräver ju en del extra jobb, ask me how I know. Så kanske ingen självklart alternativ.
Kan ju bara tala för mig själv men det är nästan uteslutande forumdelen av sajten jag besöker. Andra kanske mest tittar på bloggarna, om detta vet jag intet.
Jo, jag kan förstå undran varför jag har 2 byggloggar, sanningen är att jag har 3 till och med. Men just detta projekt valde jag att även lägga på hemsidan just av den anledningen att blir lättare att hitta information när allt finns beskådligt på 1 ställe. Här på forumet är det ju mer för att få visa upp vad jag håller på med just nu och bolla lite idéer då forumet besöks av väldigt många användare. Vet inte varför jag valde detta nu, men tanken är helt klart att överge min nuvarande blogg som agerar "bildserver"(vilken man egentligen inte får) och uteslutande använda byggbloggen på hemsidan i stället.
Jaha, nu har svullnaden släppt lite och jag kan nu greppa nycklar med handen i alla fall böjet är det värre med. Hur som helst så har det hänt lite. Jag har dock en fråga till er!!
Alltså tycker ni att jag ska ersätta alla 50 Trumpeter Oerlikons 20mm kanoner mot Pontos kanoner helt i fotoets?
Kolla här:
Trumpetarn!
Pontos!
Ja, jag vet att pontos är snyggare..men är Trumpetern så dålig egentligen?, tänk på att dessa bössor är ubersmå, undrar om det kommer synas? dom tar 15-20 minuter st att bygga, så det är mycket tid.
10 st sekundärtorn har äntligen blivit klara för lack! Wiihooo!!
Den där knappnålsbilden ser helt bisarr ut. Jag tycker du ska använda Trumpeters. Jag hade gjort det. Du kan ju spara en Pontos Oerlikon och ställa ut i artilleri-klassen på någon tävling.