Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag betar av och fotar lite byggen som blev klara 2012-13. Emhars Tadpole är en ganska grov byggsats men pampig och stor när den är färdig. Kan man för övrigt hoppas på lite nya WWI byggsatser till åminnelse av 1914, man kan ju alltid hoppas.
Hojta gärna till om bildkvaliteten. jag har en väldigt simpel uppställning med lampor och kan tycka det blir lite väl kontrastrikt. Kanske en ljusare bakgrund skulle vara bättre?
Dock tror jag att den saknar någonstans där den kan bo, typ en basplatta med lera från Flandern eller nåt ... (Men jag vet ... jag är inte direkt något föredöme själv när det gäller basplattor.)
Din ljussättning och din byggstil fungerar otroligt bra ihop! med varmt ljus och ingen rädsla för att låta omgivningen bli mörk så känns modellerna väldigt levande!
publicera mera!!!!
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Kontrastrikt eller inte, Lars B gillar ju bilden så du ska inte oroa dig
OM du skulle vilja få det lite mjukare så kanske du kunde prova med reflekterat ljus och färre ljusriktningar ? Nu blir det lite "fotbollsmatch" av det hela, varje spelare har fyra skuggor ....
Om du studsar ljuset mot ljusa skärmar så blir det diffusare kanter på skuggorna och lite mer ljus inne i skuggan. Med färre ljusriktningar så blir det naturligare skuggor, bara en sol på himlen (ljusets huvudriktning) men svagt ljus från alla håll som reflekterats från hela "himlen".
Utan atmosfär som studsar runt ljuset så blir det väldigt mörka skuggor (hårda kontraster) ...
/ Robin