Rysk storm i 1/35

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Re: Rysk storm i 1/35

Inlägg av kallenordlund »

Bygget fortskrider i sakta mak. Har gjort lite ändringar i målningen med bla. ett kors på taket. Har även monterat högra bandet och det var ett rent h-vete tycker jag. Upplever ni samma sak med dessa plastband eller har ni något bra tips? Man försöker få banden att hänga lite och då är det lätt hänt att man drar isär länkarna eftersom banden är ganska tajta.

Har lagt på ett brunt och ett gult filter och tycker den ser helt okej ut. Ingen egentlig vädring har påbörjats förutom det som är gjort med målning och torrborstning.
Bild
Bild
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Min metod är att forma banden i sektioner och låta dem härda/torka ordentligt. Det kan bli lite pilligt på slutet när band-eländet är en halv platta för långt eller kort ....
kallenordlund

Vänstersidans band under pågående montering. Samma bedrövligheter här men snart är det förhoppningsvis avklarat och jag kan gå vidare till betydligt roligare moment.
Bild
Bild
kallenordlund

Har pysslat med lite vädring av denna bastanta ryska dam. Har rätt mycket kvar att fixa med men det går sakta framåt. Fortfarande ska driv- och bärhjul vädras, "räcken" ska monteras runt tornet (blir hemmagjorda i ståltråd då orginalet inte var särskilt snygga), vajrar och verktyg ska målas och monteras m.m.

Så här ser hon ut just nu

Bild
Skriv svar