Hasegawa-Drake

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Per K

Hasegawa-Drake

Inlägg av Per K »

Hej!

Nu när alla "riktiga" flygplansbyggare för länge sedan visat upp sina Drakar här så tänkte jag att jag kan visa upp min också (jag låtsas normalt vara pansarbyggare).

Bild

Bild

Bild

Jag är sjukt nöjd med utfallet, blev betydligt bättre än jag vågade hoppas på. Mina iakttagelser om flygplansbyggande (och en massa annat dravel) kan läsas här:
http://pansarper.blink.se/?p=495
Stellan
Kontakt:

Re: Hasegawa-Drake

Inlägg av Stellan »

Fasligt snyggt vädrad. Återhållet men distinkt.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Suveränt! Håller med Stellan, ursnygg vädring! Bara att fortsätta med flyget nu, va? :-) Riktigt bra jobbat! En detalj, bara: Pitotröret känns lite väl kort. I övrigt helt klockren!
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Gå gärna in på Pers blogg och läs hans underbara beskrivning av hur man bygger flygmodeller. Som flygbyggare är det bara att le eller asgarva och hålla med. Själv är jag på steg 25 just nu...
/Fredrik
Per K

Inlägg av Per K »

Tack! :) Jag noterade att pitotröret blev för kort när jag väl fått fast det, får se om jag lyckas göra om det.
Knajd

Inlägg av Knajd »

Yes, väldigt fin! Tycker du har lyckats bra med att få dekalerna på modellen!
Skriv svar