152mm Br-2 m1935 Trumpeter

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

152mm Br-2 m1935 Trumpeter

Inlägg av kallenordlund »

Håller på en sovjetisk bandkanon som ska bli en del i mitt Berlindiorama. Modellen kommer från Trumpeter, skalan är 1/35. Innehållet i lådan bestod av 11 ramar med totalt nästan 400 delar, lite ets samt två gummidäck.

Här kommer lite bilder på framstegen såhär långt. Underredet börjar bli klart, eldröret samt hjuldiskarna är ihoplimmade. Mycket smådelar så det tar på ögonen efter några timmar.

Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik R

Re: 152mm Br-2 m1935 Trumpeter

Inlägg av Henrik R »

coolt med så mycket nitar, kommer bli sköj och se den växa fram!
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

vad kul att du bygger den! Har funderat på att köpa den flera gånger, nu kanske jag blir övertygad.

Jakob
Jakob Fall
AP
revonn88
Namn: per hammargård

Inlägg av revonn88 »

tycker synd om stackaren som satte ihop dom verkliga versionerna =_=
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Hellre stå i en kanonfabrik och slå i nitar än att skickas till fronten och bli nitad av en tysk kula (eller bli skjuten av NKVD ...)
Riktigt ball modell :-)
/ Robin
kallenordlund

Ja, jag hoppas att det ska bli en trevlig modell av alla dessa delar. Hittills har bygget rullat på rätt bra tycker jag. Passformen är helt ok men det finns en hel del gjutskägg på de små delarna.

Du har så rätt Robin. Nog hade man hellre varit nit(t)on år och gått på en nit i fabriken än blivit nitad vid fronten av en nitisk kommissarie :D
revonn88
Namn: per hammargård

Inlägg av revonn88 »

kallenordlund skrev:Ja, jag hoppas att det ska bli en trevlig modell av alla dessa delar. Hittills har bygget rullat på rätt bra tycker jag. Passformen är helt ok men det finns en hel del gjutskägg på de små delarna.

Du har så rätt Robin. Nog hade man hellre varit nit(t)on år och gått på en nit i fabriken än blivit nitad vid fronten av en nitisk kommissarie :D
fanns nog en kamrat på fabriken med som kunde nita en om man var långsam ,D
kallenordlund

Ett litet framsteg har det blivit i dagarna. Några fler delar har trillat ihop och det närmar sig i sakta mak. En kul detalj var etsen till mynningen vilket ger en räfflad pipa.

Bild
Bild

Har även fått hem lite mer grejer som skall vara delaktiga i dioramat.

Bild
Bild
Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Fina figurer och pinaler! Känns som om det kommer bli ett ganska stort diorama? Eller är dioramat baserat helt på din Berlinkåk?
kallenordlund

Henrik R skrev:Fina figurer och pinaler! Känns som om det kommer bli ett ganska stort diorama? Eller är dioramat baserat helt på din Berlinkåk?
Det blir lite trångt men allt ska utspela sig runt ruinen. Kommer dock att endast använda utvalda delar av dessa kit.
Skriv svar